اصلاحات تسهیل کننده، جوابگویی دموکراتیک، حسابداری اجتماعی و ابتکارات نماینده فراگیری
اصلاحات تسهیل کننده، جوابگویی دموکراتیک، حسابداری اجتماعی و ابتکارات نماینده فراگیری
چکیده
این مقاله سهم بالقوه حسابداران انتقادی را در اصلاحات تدریجی از طریق بررسی چگونگی تبدیل اتحادیه های کارگری به روابط جوابگویی مکان کاری و همچنین از طریق گسترش حساب های اجتماعی به عنوان بخشی از فراگیری ابتکاری در نظر گرفته است. این مقاله از مفهوم اصلاحات تسهیل کننده به منظور تفسیر پیشرفت های به دست آمده از طریق نماینده یادگیری ابتکارات و تغییرات همراه آن در یک جامعه مدنی گسترده، روابط مکان کاری و حساب های اجتماعی در بریتانیا و نیوزلند استفاده کرده است و به گسترش آن پرداخته. مقاله نشان می دهد که تجربه نماینده یادگیری ابتکارات بیانگر این است کهحسابداران انتقادی حامی تسهیل اصلاحات هستند که در برخی مواقع می تواند استراتژی مفیدی واقع شود.
کلمات کلیدی: جوابگویی، انتقادی، اجتماعی، رویه، یادگیری ابتکارات، مطالعه موردی مقایسه ای بین المللی، تحقیقات طولی.
- 1. مقدمه
بشر دامنه چند بُعدی سیاسی، اجتماعی و نیازهای روبه افزایش و همچنین اقتصادی دارد (مارکس[1]، 1977). متاسفانه نمونه های موجود سازمان کاری که توسط تفکر نئولیبرال[2] مشروع شناخته می شوند و تجربه کارگرها را به موضوعات مالی فردی با نفع شخصی کاهش می دهند (هاروی[3]، 2005، ص 2) نیازهای خلاقانه و اجتماعی کارگران را بی ارزش می کنند. با این وجود آرزوهای کارگران برای رشد از طریق به اشتراک گذاشتن تجارب همچنان ادامه دارد. پاسخی به این آرزوها، پیشگامی اتحادیه کارگری (TU[4]) می باشد که در بریتانیا تحت عنوان اتحادیه نماینده یادگیری (هوک و بیکان[5]، 2011؛ ساندری، هولینریک و آنتکلیف[6]، 2010؛ والیس، استوارت و گرین وود[7]، 2005) و در نیوزلند نماینده یادگیری شناخته می شود (آلکما و مک دونالد[8]، 2014؛ کلاف[9]، 2008؛ فار[10]، 2008؛ هیترز[11]، 2011). این ماموران فرصت های یادگیری را برای کارمندانشان تسهیل می کنند و در نتیجه فرصت های یادگیری مکان کاری را به طور مساوی توزیع می کنند و به کارگران اجازه رشد قابلیت ها و منابع جدید به منظور حضور کامل تر در جامعه وسیع تر را میدهند (هوک و بیکان، 2011؛ والیس و همکارانش، 2005؛ مک ایلروی[12]، 2008). اتحادیه های کارگری یادگیری را به منظور کمک به درک رشد آرزوهای شخصی کارگران تسهیل می کند که یک تنشی با محاسبات مالی سنتی دارد و به تبع آن فراگیری طبق نیازهای کارگران تخصیص می یابد.
خرید این محصول
خواهشمنداست در صورت عدم دریافت فایل به با یادداشت کردن کد رهگیری و مراجعه به بخش پیگیری سفارش ها با زدن کد رهگیری فایل خود را مجددا دریافت کنید در غیر این صورت جهت هر گونه مشکل با شماره ذیل پیامک و یا تلگرام بدید
پشتيباني 24 ساعته (پيامك و واتس آپ)
09189431367
امکان پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب میسر است