رابطه بین باورهای غیر منطقی و افکار خودآیند منفی با گرایش به رفتارهای پر خطر در دانش آموزان دختر

قیمت | 9,500 تومان |
word | 108 صفحه |
رابطه بین باورهای غیر منطقی و افکار خودآیند منفی با گرایش به رفتارهای پر خطر در دانش آموزان دختر
«فهرست مطالب»
فصل اول: کلیّات پژوهش----------------------------------------- 1
1-1-مقدمه --------------------------------------------------------- 2
1-2- بیان مسئله---------------------------------------------------- 3
1-3- اهمیّت و ضرورت پژوهش---------------------------------------- 5
1-4- اهداف پژوهش------------------------------------------------ 6
1-5- سوالات پژوهش------------------------------------------------ 7
1-6- فرضیّات پژوهش----------------------------------------------- 7
1-7- تعاریف نظری و عملیاتی متغیر های پژوهش---------------------------- 8
1-8- قلمرو پژوهش------------------------------------------------ 9
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش-------------------------------- 10
2-1-پیش درآمد------------------------------------------------------ 11
بخشاول: رفتارپرخطر--------------------------------------------------- 12
2-2- رفتار پرخطر---------------------------------------------------- 13
2-3- انواع رفتارهای پرخطر--------------------------------------------- 15
2-4- رفتار های پر خطر و نوجوانی---------------------------------------- 16
2-5- نظریه تغییر رفتار------------------------------------------------- 17
2-6- گرايش به اعتياد به عنوان رفتار پرخطر در نوجوانان------------------------- 18
بخش دوم: باورهای غیر منطقی-------------------------------------- 23
2-7- تعاریف باور---------------------------------------------------- 24
2 -8- منابع باورها---------------------------------------------------- 24
2-9- مفاهیم مرتبط با باور---------------------------------------------- 25
2-11- باورهای ارزشی و غیرارزشی---------------------------------------- 32
2-12- انواع باورها---------------------------------------------------- 32
2-13- ویژگی های باورها(تفکر) منطقی------------------------------------- 32
2-14- ویژگی باورهای(تفکر) غیر منطقی------------------------------------ 33
2-15- طبقه بندی باورهای غیر منطقی-------------------------------------- 33
2-16- نظریه منطقی-هیجانی الیس----------------------------------------- 35
2-17- فرآیند درمان--------------------------------------------------- 37
بخش سوم: افکار خود آیند منفی------------------------------------- 39
2-18- افکار خودآیند منفی --------------------------------------------- 40
2-19-سلسلهمراتبتفکر-------------------------------------------------- 43
2-20- روش های فراخوانی افکار خودآیند(اتوماتیک) منفی----------------------- 44
2-21-مراحل تشخیص افکار خودآیند(اتو ماتیک) منفی-------------------------- 46
بخش چهارم: پیشینه تحقیق----------------------------------------- 47
2-22-تحقیقات انجام شده در داخل---------------------------------------- 48
2-23- تحقیقات انجام شده در خارج----------------------------------- 51
فصل سوم: روش شناسی پژوهش------------------------------------ 54
3-1-پیش درآمد------------------------------------------------------ 55
3-2- روش پژوهش -------------------------------------------------- 56
3-3- جامعه و نمونه آماری؛ و روش نمونه گیری و برآورد حجم آن----------------- 57
3-4- روش و ابزار گرد آوری داده ها--------------------------------------- 57
3-5- مراحل طراحی ابزار گرد آوری داده ها---------------------------------- 57
3-6- تعیین روایی و پایایی ابزار گرد آوری داده ها----------------------------- 59
3-6-1- پایایی (قابلیت اعتماد) ابزار گرد آوری داده ها-------------------------- 59
3-6-2- روایی (اعتبار) ابزار گرد آوری داده ها-------------------------------- 60
3-7- روش های تجزیه و تحلیل داده ها------------------------------------- 60
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها---------------------------------- 61
4-1-پیش درآمد------------------------------------------------------ 62
5-2-بررسی توصیفی داده ها--------------------------------------------- 63
5-3-بررسی فرضیه های پژوهش------------------------------------------ 64
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری-------------------------------------- 70
5-1 مقدمه---------------------------------------------------------- 71
5-2-بحث و نتیجه گیری------------------------------------------------ 72
5-3 - محـدوديتهاي تحقيق-------------------------------------------- 75
5-4 - پيشنهـادات---------------------------------------------------- 75
5-4-1- پيشنهـادات پژوهشی-------------------------------------------- 75
5-4-2- پیشنهادات کاربردی--------------------------------------------- 76
فهرست منابع و پیوستها------------------------------------------- 78
«فهرست جداول»
جدول 3-1: مقادیرآلفای متغیرها------------------------------------------- 60
جدول 4-1: شاخص های توصیفی باورهای غیر منطقی و افکار خودآیند منفی با گرایش به رفتارهای پر خطر در دانش آموزان دختر-------------------------------------------------------------- 63
جدول 4-2 : همبستگی های متقابل برایبین باورهای غیر منطقی و افکار خودآیند منفی با گرایش به رفتارهای پر خطر 63
جدول 4-3 : خلاصه تحلیل رگرسیون گام به گام رابطه باورهای غیر منطقی و افکار خودآیند منفی با گرایش به رفتارهای پر خطر در دانش آموزان دختر-------------------------------------------------- 65
جدول 4 -4 :آزمون تجزیه وتحلیل واریانس برای معنی داری مدل گام به گامرابطه باورهای غیر منطقی و افکار خودآیند منفی با گرایش به رفتارهای پر خطر در دانش آموزان دختر----------------------------- 66
جدول 4-5 - خلاصه نتايج رگرسيون گام به گام براي پيش بيني رابطه باورهای غیر منطقی و افکار خودآیند منفی با گرایش به رفتارهای پر خطر در دانش آموزان دختر------------------------------------- 67
جدول( 4-6) : همبستگیبین باورهای غیر منطقی با گرایش به رفتارهای پر خطر در دانش آموزان دختر-- 68
جدول( 4-7) : همبستگیبین افکار خودآیند منفی با گرایش به رفتارهای پر خطر در دانش آموزان دختر-- 69
«فهرست نمودارها»
نمودار4-1- رابطه بین باورهای غیر منطقی و افکار خودآیند منفی با گرایش به رفتارهای پر خطر در دانش آموزان دختر 64
نمودار4-2- باقی مانده یا مقادیر تبیین نشده رابطه بین باورهای غیر منطقی و افکار خودآیند منفی با گرایش به رفتارهای پر خطر در دانش آموزان دختر-------------------------------------------------- 66
چکیده
رفتار پرخطر رفتاری است که فرد را در معرض عواقب بد یا ناخوشایند قرار می دهد. هدف از انجام این تحقیق، تعیین و سنجش رابطه بین باورهای غیر منطقی و افکار خودآیند منفی با گرایش به رفتارهای پر خطر در دانش آموزان دختراست. پژوهش حاضر بر اساس ماهیت و روش،تحقیقی توصیفی[1] از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دخترمقاطع دبیرستان دوره دوم شهر رشت است. نمونه آماری به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شده است. و تعداد 234 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. در این پژوهش از روش میدانی، پرسشنامه استفاده شده است. و تجزیه و تحلیل داده ها توسط نرم افزار SPSS20 انجام شده است. برای تحلیل داده ها آزمون فرضهاي تحقيقجهت تعيين رابطه متغييرهاي پيش بين (باورهای غیر منطقی و افکار خودآیند منفی) با متغير ملاك (گرایش به رفتارهای پرخطر) از تحليل رگرسيون چند متغیری به کار رفته است. بين باورهای غیر منطقی و افکار خودآیند منفی با گرایش به رفتارهای پر خطر در دانش آموزان دخترازنظر آماری معنی دار است(01/0>p). بين باورهای غیر منطقی با گرایش به رفتارهای پر خطر در دانش آموزان دختر، همبستگی مثبت به میزان (30/0 =r) وجود دارد که از نظر آماری معنی دار است(01/0>P). بين افکار خودآیند منفی با گرایش به رفتارهای پر خطر در دانش آموزان دختر، همبستگی مثبت به میزان (44/0 =r) وجود دارد که از نظر آماری معنی دار است(01/0>P). نتایج بررسی حاضر نشان داد که در ظهور رفتارهای پرخطر نوجوانان، هر دو بعد باورهای غیر منطقی و افکارخودآیند منفی نقش مثبت داشته است. به منظور طرح مداخلات پیشگیرانه در زمینه کاهش رفتارهای پرخطر نوجوانان، باورهای غیر منطقی و افکارخودآیند منفی باید در نوجوانان در اولویت برنامه ها قرار گیرد.
خرید این محصول
خواهشمنداست در صورت عدم دریافت فایل به با یادداشت کردن کد رهگیری و مراجعه به بخش پیگیری سفارش ها با زدن کد رهگیری فایل خود را مجددا دریافت کنید در غیر این صورت جهت هر گونه مشکل با شماره ذیل پیامک و یا تلگرام بدید
پشتيباني 24 ساعته (پيامك و تلگرام)
09189431367
امکان پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب میسر است