بررسی همبستگی تیپ های شخصیتی دانش آموزان بر اساس رغبت سنج هالند در مرحله ورود به دبیرستان

قیمت | 8,500 تومان |
word | 99 صفحه |
بررسی همبستگی تیپ های شخصیتی دانش آموزان بر اساس رغبت سنج هالند در مرحله ورود به دبیرستان و مرحله فراغت از تحصیل در آن مقطع
فهرست
چکیده................................................................................................................ 5
فصل اول
مقدمه..................................................................................................................7
بیان مسئله........................................................................................................11
اهداف پژوهش..................................................................................................15
اهمیت و ضرورت تحقیق..................................................................................16
تعریف واژه ها و مفاهیم
تعاریف نظری...................................................................................................18
تعاریف عملیاتی................................................................................................18
سئوالات تحقیق................................................................................................19
فصل دوم
تعریف مفهوم رغبت.........................................................................................21
رغبت از دیدگاه سوپر.......................................................................................25
1-2-علایق بیان شده.......................................................................................27
2-2-علایق آزمون شده...................................................................................28
سابقه تاریخی رغبت سنج ها............................................................................29
انواع پرسشنامه های رغبت سنج......................................................................31
مفهوم شناسی شخصیت...................................................................................32
تعریف شخصیت............................................................................................32
ویژگی شخصیت..............................................................................................34
نظریه های رشد...............................................................................................34
نظریه های رشد شغلی.....................................................................................36
نظریه صفت مدار.............................................................................................37
نظریه خصیصه عامل.......................................................................................38
نظریه هالند.....................................................................................................39
ارزشیابی نظریه هالند.....................................................................................44
کاربرد نظریه هالند..........................................................................................47
تیپ شناسی هالند..........................................................................................49
تحقیقات انجام شده........................................................................................62
پشینه تحقیقاتی در ایران...............................................................................67
فصل سوم
روش اجرای تحقیق.........................................................................................70
مقدمه..............................................................................................................71
جامعه آماری...................................................................................................71
نمونه و روش نمونه گیری..............................................................................71
طرح تحقیق..................................................................................................71
روش اجرای تحقیق.......................................................................................71
روش تجزیه و تحلیل داده ها........................................................................72
ابزار تحقیق.....................................................................................................72
فصل چهارم
مقدمه..............................................................................................................74
جدول1-4 داده های توصیفی مربوط به مرحله ورود به دبیرستان........................75
جدول2-4داده های توصیفی مربوط به مرحله فراغت از تحصیل........................76
جدول3-4همبستگی بین تیپ اجتماعی در زمان ورود به دبیرستان و فراغت از تحصیل....................................................................................................................76
جدول4-4 همبستگی بین تیپ واقع گرا در زمان ورود به دبیرستان و فراغت از تحصیل...................................................................................................................77
جدول5-4همبستگی بین تیپ جستجوگرا در زمان ورود به دبیرستان و فراغت از تحصیل...................................................................................................................78
جدول 6-4همبستگی بین تیپ متهورانه در زمان ورود به دبیرستان و فراغت از تحصیل...................................................................................................................78
جدول7-4همبستگی بین تیپ هنری در زمان ورود به دبیرستان و فراغت از تحصیل...................................................................................................................79
جدول8-4همبستگی بین تیپ قراردادی در زمان ورود به دبیرستان و فراغت از تحصیل...................................................................................................................79
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری................................................................................................80
محدودیت ها...........................................................................................................85
پیشنهادات...............................................................................................................85
منابع
منابع فارسی...........................................................................................................87
منابع انگلیسی........................................................................................................90
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان پایستگی رغبت ها در دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه شهر قدس از زمان ورود به دبیرستان و زمان فراغت از دبیرستان انجام شده است. نمونه مشتمل بر 240 دانش آموز مقطع دبیرستان(130 دختر و 110 پسر)، در سال تحصیلی 91-90 بود که به شیوه نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند.ابزار مورد استفاده در این پژوهش رغبت سنج هالند می باشد. تحلیل اطلاعات آماری در دو بخش آمار توصیفی و استنباطی(همبستگی رگرسیون) صورت گرفت. نتایج آماری نشان دادند که در همه تیپ های شخصیتی اجتماعی(45/.) ،واقع گرا(41/.)،جستجوگر(54/.)،متهور(35/.)،هنری(54/.)،قراردادی(36/.)از زمان ورود به دبیرستان و زمان فراغت از دبیرستان پایستگی معناداری وجود دارد.
خرید این محصول
خواهشمنداست در صورت عدم دریافت فایل به با یادداشت کردن کد رهگیری و مراجعه به بخش پیگیری سفارش ها با زدن کد رهگیری فایل خود را مجددا دریافت کنید در غیر این صورت جهت هر گونه مشکل با شماره ذیل پیامک و یا تلگرام بدید
پشتيباني 24 ساعته (پيامك و تلگرام)
09189431367
امکان پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب میسر است