بررسی رابطه نا سازگاری های زناشویی با مشکلات رفتاری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر مقطع دبیرستان

قیمت | 10,000 تومان |
word | 100 صفحه |
بررسی رابطه نا سازگاری های زناشویی با مشکلات رفتاری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر مقطع دبیرستان شهرستان رفسنجان
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده................................................................................................................................................................................ ل
فصل اول: طرح تحقیق
1-1- مقدمه...................................................................................................................................................................... 1
1-2- بیانمسئله................................................................................................................................................................ 1
1-3- اهمیتوضرورت....................................................................................................................................................... 5
1-4- اهداف پژوهش..................................................................................................................................................... 7
1-5- فرضیههای پژوهش .............................................................................................................................................. 7
1-6- تعاریف نظری واژهها و اصطلاحات .................................................................................................................. 8
1-7- تعاریف عملیاتی واژه و اصطلاحات.................................................................................................................... 8
فصلدوم: پیشینهپژوهش
2-1- مقدمه...................................................................................................................................................................... 9
2-2- هوشهیجانی............................................................................................................................................................ 10
2-2-1-سیرتاریخیهوشهیجانی........................................................................................................................................ 11
2-2-2-مفهومهوشهیجانی............................................................................................................................................... 13
2-2-3- ویژگیهایهوشهیجانی......................................................................................................................................... 18
2-2-3-1- آگاهیازهیجانهایخود.................................................................................................................................... 18
2-2-3-2-.بیانهیجانها...................................................................................................................................................... 19
2-2-3-3- آگاهیازهیجانهایدیگران................................................................................................................................ 19
2-2-3-4- مدیریتهیجانهاست........................................................................................................................................ 20
2-2-4- چگونگیتقویتهوشهیجانیدرفرزندان.................................................................................................................. 20
2-2-5- نقشهوشهیجانیدریادگیریدانشآموزان............................................................................................................... 21
2-2-6- نقشمعلمدریادگیریدانشآموزان......................................................................................................................... 22
2-2-7- پیشنهاداتیبرایدبیراندرراستایاثربخشبودندررابطهباهوشهیجانی...................................................................... 22
2-3- سیرتاریخیعلومتجربی............................................................................................................................................ 24
2-4- عملکردتحصیلی..................................................................................................................................................... 30
2-4-1-مفهومعملکردتحصیلی........................................................................................................................................ 31
ادامه فهرست مطالب
2-4-2- عواملموثربرعملکردتحصیلی........................................................................................................................... 31
2-4-3- شاخصهایشکستتحصیلی.................................................................................................................................. 35
2-4-4-عواملمرتبطباپیشرفتتحصیلی.............................................................................................................................. 36
2-4-5-عمدهتریندلایلافتتحصیلی................................................................................................................................. 38
2-5- مروریبرتحقیقاتداخلیوخارجی.............................................................................................................................. 38
فصلسوم: روشپژوهش
3-1- مقدمه...................................................................................................................................................................... 40
3-2- روشپژوهش............................................................................................................................................................ 41
3-3- جامعهآماری،نمونهوشیوهنمونهگیری................................................................................................................... 41
3-4- ابزارهایپژوهش...................................................................................................................................................... 41
3-5- روشاجرا.................................................................................................................................................................. 42
3-6- روشتجزیهوتحلیلدادهها......................................................................................................................................... 42
3-7- ملاحظاتاخلاقیپژوهش.......................................................................................................................................... 42
فصلچهارم: یافتههایپژوهش
4-1- مقدمه...................................................................................................................................................................... 44
4-2- قسمتاول: جداولفراوانیوشاخصهایتوصیفیمتغیرهایپژوهش.............................................................................. 44
4-3- قسمتدوم: یافته هایمربوطبههمبستگیهایساده..................................................................................................... 48
4-4- بخشسوم: یافتههایمربوطبهفرضیههایپژوهش (تحلیلرگرسیون)........................................................................ 49
فصلپنجم: بحثونتیجهگیری
5-1- مقدمه...................................................................................................................................................................... 51
5-2- بحثونتیجهگیریپیرامونفرضیههایتحقیق................................................................................................................. 52
5-3- محدودیتهایپژوهش............................................................................................................................................ 54
5-4- پیشنهادات............................................................................................................................................................... 54
5-4-1- پیشنهاداتکاربردی.............................................................................................................................................. 55
5-4-2- پیشنهاداتپژوهشی.............................................................................................................................................. 55
فهرستمنابع......................................................................................................................................................................... 56
پرسشنامه............................................................................................................................................................................ 59
فهرست جدول ها
عنوان صفحه
جدول(4-1) فراوانيودرصدفراوانيگروهنمونهپژوهشبرحسبشغلپدرومادر................................................................... 45
جدول (4-2) وضعيتگروهنمونهپژوهشبرحسبتحصيلاتپدرومادر................................................................................. 46
جدول (4-3) شاخصهایتوصیفیمربوطبهمتغیرهایپژوهش.............................................................................................. 47
جدول (4-4) ماتریسهمبستگیبینهوشهیجانیومولفههاباپیشرفتتحصیلیدرسعلوم............................................................ 48
جدول (4-5) ضریبهمبستگیچندگانهبینمولفههایهوشهیجانیباپیشرفتتحصیلیعلومبهشیوهگامبهگام............................. 49
جدول (4-6) رگرسیونچندگانه (گامبهگام) پیشبینیپیشرفتتحصیلیعلومازطریقمولفههایهوشهیجانی........................... 50
فهرست شکل ها
عنوان صفحه
شكل(4-1)فراوانيگروهنمونهپژوهشبرحسبشغلپدرومادر.............................................................................................. 45
شكل(4-2) درصدفراوانيگروهنمونهپژوهشبرحسبتحصیلاتپدرومادر.......................................................................... 46
چکیده :
هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین ناسازگاری زناشویی با مشکلات رفتاری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بود . روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری شاما دانش آموزان پسر ارجاع داده شده از طرف مشاور تحصیلی دبیرستان های شهرستان رفسنجان در سال تحصیلی 92 – 1391 به مرکز مشاوره آموزش و پرورش که تعداد 200 نفر را تشکیل داده اند و با استفاده ار روش نمونه گیری تصادفی ساده بر اساس جدول نمونه مورگان و کرجسی تعداد 140 نفر نمونه انتخاب شدند . ابزارهای گرد آوری داده ها ، پرسشنامه مشکلات رفتاری آشنباخ (1991) ، پرسشنامه سازگاری زناشویی اسپانیر (1976) و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان از طریق میانگین نمرات ترم اول و دوم کسب شد . تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون مورد تحلیل و برسی قرار گرفت . نتایج نشان داد که بین ناسازگاری زناشویی با مشکلات رفتاری رابطه مثبت و معنادار (01/0 p ) و بین ناسازگاری زناشویی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه منفی معنی دار (01/0 p ) وجود دارد . علاوه بر این تحلیل رگرسیون نشان داد ناسازگاری زناشویی قادر به پیش بینی مشکلات رفتاری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است. بنا بر این پژوهش حاضر نشان داد که بین ناسازگاری زناشویی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه وجود دارد .
خرید این محصول
خواهشمنداست در صورت عدم دریافت فایل به با یادداشت کردن کد رهگیری و مراجعه به بخش پیگیری سفارش ها با زدن کد رهگیری فایل خود را مجددا دریافت کنید در غیر این صورت جهت هر گونه مشکل با شماره ذیل پیامک و یا تلگرام بدید
پشتيباني 24 ساعته (پيامك و تلگرام)
09189431367
امکان پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب میسر است