بررسی تأثیر آموزش مهارت‌های ارتباطی بر سازگاری اجتماعی دختران دبیرستانی

توضیحات محصول

بررسی تأثیر آموزش مهارت‌های ارتباطی بر سازگاری اجتماعی دختران دبیرستانی

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                   صفحه

چکیده ……………………………………………………...………………….…. 1

فصل اول: کلیات پژوهش

1-1 مقدمه………………………………………………...…………………….…. 3

1-2 بیان مسئله  ………………………………………………..........................……5

1-3 ضرورت انجام پژوهش…………………………………………………........…….8

1-4 تعاریف متغیرها…………………………...……………….........………………10

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیقاتی

 مقدمه………………………………………………………....................….....…13

2-1 مبانی نظری          ………………………......…………………………………..……13

2-2- عوامل مؤثر در بروز اختلالات رفتاري در دوران نوجوانی…………..........………..……24

3- 2- مفهوم سازگاري …………………………………………...……..……...……28

2-4 انواع سازگاری      …………………………………………...…………...……40

2-5  مهارتهای ارتباطی  ……………………………………………...………...……51

2-6- پیشینه پژوهش در خصوص مهارت های ارتباطی و سازگاری………....……………...…56

2-7 فرضیه پژوهش      …………………………………………......………………61

فصل سوم: روش پژوهش

3-1 مقدمه…………………........................…………………………....…………63

3-2 روش پژوهش…………………………………………..................……………63

3-3 جامعه آماري و نمونه پژوهش………………………………...……....……………63

3-4ملاحضات اخلاقی پژوهش……………….........…………………......……………64

3-5 ابزار و روش گردآوري اطلاعات………………………………........………………64

3-6 ابزار پژوهش……………………………………………….......………………65

3-7 تجزیه و تحلیل داده ها………………………………………………….......……68

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش

مقدمه…………………………………………...............………….......…………70

4-1- فرضیه اصلی پژوهش…………………….....…………………......……………70

فصل پنجم: نتیجه گیری

5-1- مقدمه……………………………………………….............………………75

5-2.بحث ونتیجه گیری  ………………………………………......…………………75

5-2-1.شاخص مهارت های اجتماعی……………………………….......………………78

5-2-2.شاخص گرایش ضداجتماعی……………………………………………………79

5-2-3.شاخص روابط خانوادگی ………………………………......………………….80

5-2-4.شاخص قالب های اجتماعی……………………………………………………81

5-2-5.شاخص روابط آموزشی……………………………….…………………..……81

5-2-6.شاخص روابط اجتماعی  ……………………………………………...….……82

5-3.نتیجه گری کلی از تحقیق……………………………………………..…………        83

5-4.پیشنهادات…………………………………………………………...........……84

5-5- پیشنهاد هایی برای پژوهش های آتی. …………..…………..………………………84

5-6 محدودیت های پژوهش…………………........….…........………………………85

منابع 

منابع فارسی ……………...............……………...................................…………87

منابع انگلیسی ……………...............……………...................................…………93

چکیده انگلیسی………...............…….......………...................................…………95

 


 

فهرست جداول

عنوان                                                                                                          صفحه

جدول 1-2:شاخص سازگاری در مطالعات مختلف....................................................................................29

 جدول 1-4: ميانگين، انحراف استاندارد ونتایج آزمون تی مستقل جهت مقایسه نمرات آزمودنی های گروه آزمایش و کنترل در پيش آزمون ابعاد سازگاری اجتماعی...........................................................................71

جدول2-4 نتایج آزمون تی مستقل جهت مقایسه دو گروه آزمایش و کنترل برحسب نمرات پس آزمو.. 72

3-4 نتایج آزمون تحلیل کوواریانس جهت مقایسه دو گروه آزمایش و کنترل در نمرات پس آزمون با کنترل اثرات نمرات پیش آزمون.............................................................................................................................72

جدول 4-4 نتایج تی وابسته جهت مقایسه نمرات پیش آزمون و پس آزمون گروه آزمایش در ابعاد سازگاري اجتماعی.......................................................................................................................................73

 

بررسی تأثیر آموزش مهارت‌های ارتباطی بر سازگاری اجتماعی دختران دبیرستانی

به وسیله: صدیقه امینی

چکیده

 هدف از اين تحقيق بررسی تأثیر آموزش مهارت های ارتباطی بر سازگاری اجتماعی دختران دبیرستانی بوده است . بدین منظور از بین دانش آموزان دختر دبیرستانی ارجاع داده شده به مراکز مشاوره آموزش و پرورش شهر شیراز تعداد 20 نوجوان ناسازگار به طور تصادفی در گروه کنترل و 20 نوجوان ناسازگار در گروه آزمایش قرار داده شدند سپس با استفاده از پرسشنامه شخصیت سنج کالیفرنیا (CTP) فرم 16-9 ساله دو گروه مورد پیش آزمون قرار گرفتند به اعضای گروه آزمایش مهارت های ارتباطی آموزش داده  شد. در خاتمه آموزش پس آزمون سازگاري مجدداً اجرا گرديد .نتایج حاصل از تحلیل داده ها نشان داد که آموزش مهارت های ارتباطی نتوانسته است سازگاری اجتماعی کلی دانش آموزان گروه آزمایش را نسبت به گروه کنترل بطور معناداری افزایش دهد (P>0/05).در شاخص های قالب های اجتماعی، مهارتهای اجتماعی، گرایش ضداجتماعی، روابط آموزشی و روابط اجتماعی تفاوت معنی داری در نمرات پیش آزمون- پس آزمون افراد گروه آزمایش دیده نمی شود ولی در شاخص روابط خانوادگی این تفاوت معنا دار است.

 

خرید این محصول

 
 زرین پال   
 
 

خواهشمنداست در صورت عدم دریافت فایل به با یادداشت کردن کد رهگیری و مراجعه به بخش پیگیری سفارش ها با زدن کد رهگیری فایل خود را مجددا دریافت کنید در غیر این صورت جهت هر گونه مشکل با شماره ذیل پیامک و یا تلگرام بدید

پشتيباني 24 ساعته (پيامك و تلگرام)

09189431367 

امکان پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب میسر است


 

سوالات و نظر شما در مورد این محصول