بررسی رابطه مولفه های رهبری تحول آفرین با رفتار شهروندی سازمانی ( مورد مطالعه شهرداری منطقه 8 تهران)

قیمت | 7,900 تومان |
WORD | 158 صفحه |
بررسی رابطه مولفه های رهبری تحول آفرین با رفتار شهروندی سازمانی ( مورد مطالعه شهرداری منطقه 8 تهران)
فهرست مطالب
فصل اول
1-1 مقدمه 2-1 بیان مساله 3-1 ضرورت تحقیق 4-1 اهداف اصلی 5-1 فرضیه های تحقیق 6-1 تعريف مفهومی و عملياتي |
14 15 20 22 22 23 |
فصل دوم
1-2 رهبري تحول آفرين 1-1-2 گذري بر رهبري 2-1-2 نظريه رفتار رهبري 3-1-2 نظريه اقتضائي 4-1-2 نظريه رهبري تحول آفرين 5-1-2 سابقه رهبري تحول آفرين 6-1-2 رهبري مراوده اي و رهبري تحولآفرين (دو رويکرد متفاوت) 7-1-2 رويکردهاي رهبري تحول آفرين 1-7-1-2 نظريه رهبري تحول آفرين برنز(1978) 2-7-1-2 نظريه رهبري تحول آفرين بنيس و نانوس (1985) 3-7-1-2 نظريه رهبري تحول آفرين تي چي و ديوانا (1990) 4-7-1-2 نظريه رهبري تحول آفرين شرمرهورن 5-7-1-2 نظريه رهبري تحول آفرين باس (1999-1985) 6-7-1-2 شاخصهاي رهبري چند عاملي از ديدگاه بس و آووليو 2-2 رفتار شهروندي سازماني 1-2-2 طبقهبندي ابعاد چندگانه رفتار شهروندي سازماني يا OCB 2-2-2 ویژگی های کلیدی رفتار شهروندی 3-2-2 حیطه های رفتار شهروندی 4-2-2 مفاهیم مرتبط با رفتار شهروندی سازمانی 5-2-2 عواملي كه شهروندي كاركنان را ارتقاء و پرورش ميدهند 1- رضايت شغلي 2- رهبری تحول آفرين 3- درگيري شغلي و شغلها و مأموريتهاي جذاب 4- حمايت سازماني 5- تحقق قراردادهاي روانشناختي، عدالت سازماني و اعتماد 6 )خصوصيات و خصلتهاي شخصي كاركنان 5-2-2 سياست و اقدامات سازماني كه رفتار شهروندي را تشويق و ترغيب ميكنند 1) استخدام و جذب 2) آموزش و توسعه 3)ارزيابي عملكرد و جبران پرداخت 6-2-2 سيستمهاي غير رسمي رفتار شهروندي را تشويق و ترغيب ميكنند 7-2-2 عوامل كليدي تأثيرگذار بر رفتار شهروندي سازماني يا OCB 1) فرهنگ سازماني2) شخصيت و وضعيت روحي 8-2-2 تعادل رهبري و فرهنگ سازماني 9-2-2 متغييرهاي پيشبيني كننده رفتار شهروندي سازماني 1- رضايت شغلي و تعهد سازماني 2- رهبران سازماني 3- ادراك انصاف يا عدالت 4- ادراك نقش 5- شخصيت 10-2-2 نظارت رهبري و رفتار شهروندي سازماني 11-2-2 علل وعوامل شكست و ناتواني سازمانها براي ايجاد رفتار شهروندي 12-2-2 ترتيب شاخصهاي شناسايي شده در ايجاد رفتار شهروندي كاركنان 1)فداكاري 2) مشاركت (حمايتي،وظيفهاي،مدني،اجتماعي ) 3) تحمل پذيري (جوانمردي) 4) توجه 5) وفاداري 6)- وظيفهشناسی 3-2 پیشینه پژوهش 4-2 نتیجه گیری 5-2 چارچوب مفهومی تحقیق |
27 27 28 29 31 31 32 33 35 35 36 37 38 39 45 47 50 51 53 56 56 57 57 58 58 59 60 60 61 62 63 64 65 65 66 67 67 67 67 68 68 68 70 70 70 71 71 72 72
72 73 76 77 |
فصل سوم
1-3 مقدمه 2-3 روش تحقیق 3-3 جامعه آماری، نمونه آماري و روشهاي نمونه گيري 4-3 روش گردآوری داده ها 5-3 روش تجزیه و تحلیل داده ها |
80 81 82 83 87
|
فصل چهارم
1-4 مقدمه 2-4 تحلیل توصیفی متغیرهای جمعیت شناسی جنسیت وضعیت تاهل سطح تحصیلات سابقه کار رشته تحصیلی سن وضعیت استخدامی 3-4 تحلیل توصیفی داده های پرسشنامه های تحقیق الف- اطلاعات توصیفی پرسشنامه رهبری تحول آفرین ب- اطلاعات توصیفی پرسشنامه شهروندی سازمانی 4-4 تحلیل استنباطی داده های تحقیق |
90 90 90 91 92 93 94 95 97 98 98 103 112 |
فصل پنجم
1-5 مقدمه 2-5 تحلیل و تفسیر نتایج پژوهش 1-2-5 اطلاعات توصیفی پرسشنامه رهبری تحول آفرین 2-2-5 - تحلیل اطلاعات توصیفی پرسشنامه شهروندی سازمانی 3-5 تحلیل نتایج 4-5 پیشنهاد های پژوهشی: 5-5 محدودیتهای محقق: |
127 128 129 130 134 141 142 |
1-1 مقدمه
تغييرات گسترده و جهاني شدن در دنياي امروز مستلزم سبك رهبري متفاوت و جديدي است كه با استفاده بهينه از منابع و دارايي هاي مادي و انساني، اهداف سازمان را تحقق بخشيده و قادر به توسعه ظرفيت ها و استفاده از آن ها باشد. رهبراني كه با خلق چشم اندازهاي نوين، تدوين و توسعه بينش ها و الهام بخشي موجب تحول و نوآوري شده و با برانگيختن پيروان و ايجاد تعهد و مسئوليت پذيري و هماهنگي در آن ها، عوامل و عناصر سازماني را به گونه اي به كار مي گيرند كه هم بقاي سازمان راتضمين كرده و هم موجبات رشد آن هارا فراهم مي سازند. اين رهبران توانايي عمل مؤثر در شرايط پيچيده و مخاطره آميز را داشته و اين حس را در خود و زيردستانشان به وجود مي آورند كه در برابر چالش ها و فرصت هاي احتمالي واكنش مناسب از خود بروز دهند. رهبراني كه با مسئوليت پذيري و به كارگيري قوه تخيل خود و تحقق تخیلات و ايده ها، موجبات تعهد، مشاركت داوطلبانه و تلاش فوق العاده را در زيردستان فراهم آورده و در نهايت سازمان ها را به سمت سازمان هاي يادگيرنده هدايت ميكنند. چنين رهبراني را رهبران تحولي مي نامند(مرتضوی و همکاران به نقل از میرکمالی، 1390).
پس پيروز اين ميدان مديراني هستند که سرمايه هاي مذکور را به اثربخش ترين، کاراترين و بهره ورترين طُرق ممکن به کار گيرند. عمده منابع هرسازماني متوجه منابع انساني، مالي و فني آن است که مسلماً سرمايه انساني تعيين کنندة سمت و سوي ديگر سرمايه هاست، زيرا نيروي انساني است که با توانايي هاي خود و با برنامه ريزي، ديگر منابع را به خدمت گرفته است(یعقوبی و همکاران، 1391).
به تعبير چين سازمان هاي موفق نيازمند كاركناني هستند كه بيش از وظايف معمول خود كار كرده و عملكردي فراتر از انتظارات سازمان داشته باشند و به طور داوطلبانه همكاري جمعي را در جهت تحقق اثربخشي به كار گيرند. رفتارهايي كه از انتظارات رسمي نقش فراتر رفته اند، ولي براي بقاي سازمان خيلي مهم و حتي ضروري هستند، به عنوان رفتارهاي شهروندی سازماني تعريف شد ه اند(شعبانی و همکاران، 1390)؛ این متغیر در چند دهه اخیر مورد توجه محققان و پژوهشگران قرار گرفته (یعقوبی و همکاران، 1391) به تعبير پادساكوف و همكارن ( 2000 ) رفتار شهروندی عامل بسيار مهمي در اثر بخشي سازمان ها است؛ تا جائي كه اثربخشي فردي و سازماني را مي توان نتيجه مستقيم چنين رفتاري دانست(شعبانی و همکاران، 1390). این تحقیق در صدد پیش بینی رفتار شهروندی سازمانی بر اساس مولفه های رهبری تحول آفرین یعنی ویژگیهای آرمانی، رفتار هاي آرمانی، انگیزش الهام بخش، ترغیب ذهنی و ملاحظات فردی است.
خرید این محصول
خواهشمنداست در صورت عدم دریافت فایل به با یادداشت کردن کد رهگیری و مراجعه به بخش پیگیری سفارش ها با زدن کد رهگیری فایل خود را مجددا دریافت کنید در غیر این صورت جهت هر گونه مشکل با شماره ذیل پیامک و یا تلگرام بدید
پشتيباني 24 ساعته (پيامك و تلگرام)
09189431367
امکان پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب میسر است