بررسی تاثیر ویژگی های شخصیتی بر اعتیاد اینترنتی با تاکید بر تمایل استفاده از اینترنت (مورد مطالعه:

توضیحات محصول

بررسی تاثیر ویژگی های شخصیتی بر اعتیاد اینترنتی با تاکید بر تمایل استفاده از اینترنت (مورد مطالعه: دانشگاه سمنان)

فهرست مطالب:

فصل اول کلیات تحقیق.. 1

1-1- مقدمه. 2

1-3- اهمیت و ضرورت موضوع. 7

1-4- اهداف تحقیق.. 10

1-5- سوالات تحقیق.. 10

1-6- فرضیه های تحقیق.. 11

1-7- جامعه و نمونه آماری تحقیق.. 11

1-9- نوع تحقیق.. 12

1-10- تعاریف مفهومی و عملیاتی واژگان تحقیق.. 12

1-10-1- شخصیت.. 12

1-10-2-روان رنجوری: 13

1-10-3-برون گرایی.. 13

1-10-7- اعتیاد به اینترنت: 15

1-10-8- تمایل استفاده از اینترنت: 16

فصل دوم ادبیات تحقیق.. 19

2-1- مقدمه. 21

2-2- شخصيت (تعاريف و نظريه ها ) 22

2-3- نظريه ويژگي هاي شخصيت.. 24

2-4- سه بعد شخصيت آيزنک.. 24

2-5- 16عامل شخصيت ريموند کاتل. 26

2-6- نظريه پنج عامل شخصيت.. 27

2-7- رويکرد صفات.. 27

2-8- رويکرد يادگيري اجتماعي.. 31

2-9- رويکرد پديدار شناختي (نظريه ي انسان گرا ) 36

2-10- شبکه جهانی اینترنت.. 38

2-11- ویژگی های کار کردی اینترنت.. 39

2-12- اعتیاد. 40

2-13- اعتیاد به اینترنت.. 41

2-14- تشخیص اعتیاد به اینترنت.. 42

2-15- نشانه هایی از اعتیاد به اینترنت.. 43

2-16- مراحل اعتیاد به اینترنت.. 43

2-17-  تاریخچه بحث اعتیاد به اینترنت.. 43

2-18- دیدگاه ها و نظریه ها در تبیین اعتیاد اینترنتی و پیامد های آن. 46

2-19- پیامد های اعتیاد اینترنتی.. 49

2-20- تمایل استفاده از اینترنت.. 50

2-21- مولفه های تمایل استفاده از اینترنت.. 50

2-22- پیشینه تحقیق.. 52

2-22-1- تحقيقات انجام شده در داخل کشور 52

2-22-2- تحقيقات انجام شده در خارج کشور 54

2-23- جمع بندی تحقیقات انجام شده در پیشینه. 58

2-24 مدل مفهومی تحقیق.. 60

فصل سوم روش تحقیق.. 61

3-1- مقدمه. 62

3-2- هدف تحقیق.. 63

3-3- موضوع تحقیق.. 63

3-4- روش تحقیق.. 63

3-5- قلمرو تحقیق.. 64

3-5-1- قلمرو زمانی.. 65

3-5-2- قلمرو مکانی.. 65

3-5-3- قلمرو موضوعی.. 65

3-6- جامعه آماری.. 65

3-7- نمونه آماری و روش نمونه گیری.. 66

3-8- ابزار گردآوری داده ها 67

3-9- روایی و پایایی ابزار گردآوری داده 68

3-9-1- روایی پرسشنامه. 68

3-9-2- پایایی پرسشنامه. 69

3-10-روشهاي آماري مورد استفاده 71

3-10-1-آمار توصیفی.. 71

3-10-2-آمار استنباطی.. 71

3-11-متغیرهای تحقیق.. 72

3-12- نتیجه گیری.. 73

فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده ها 74

4-1- مقدمه. 76

4-2- آمار توصیفی.. 77

4-2-1- جنسیت پاسخ دهندگان. 77

4-2-2- سن پاسخ دهندگان. 77

4-2-3- رشته های تحصیلی پاسخ دهندگان. 78

4-2-4- میزان تحصیلات پاسخ‌دهندگان. 79

4-3- آمار استنباطی.. 79

4-3-1- آزمون کفایت نمونه گیری.. 80

4-3-2- آزمون نرمال بودن متغیرهای پژوهش... 81

4-3-3- وضعیت متغیر های پژوهش... 82

4-3-4- بررسی مدل های اندازه گیری متغیرهای پژوهش... 83

4-3-4-1- تحلیل عاملی تأییدی.. 84

4-3-4-1-1- تحلیل عاملی تأییدی مرتبه اول متغیر تمایل استفاده از اینترنت.. 85

4-3-4-1-2- تحلیل عاملی تأییدی مرتبه دوم متغیر تمایل استفاده از اینترنت.. 89

4-3-3-1-3- تحلیل عاملی تأییدی مرتبه اول متغیر ویژگی های شخصیتی.. 91

4-3-4-1-4- تحلیل عاملی تأییدی مرتبه دوم متغیر ویژگی های شخصیتی.. 95

4-3-4-1-5- تحلیل عاملی تأییدی مرتبه اول متغیر اعتیاد اینترنتی.. 97

4-3-4- همبستگی متغیرهای پژوهش... 102

4-3-5- آزمون فرضیات پژوهش... 103

4-4- جمع بندی.. 107

فصل پنجم بحث نتیجه گیری و پیشنهادات.. 110

5-1- مقدمه. 109

5-2- یافته های تحقیق.. 109

5-2-1- یافته های توصیفی.. 109

5-2-2- یافته های آزمون فرضیات تحقیق با استفاده از مدل معدلات ساختاری و تکنیک تحلیل مسیر  110

5-2-2-1- آزمون فرضیات اصلی.. 110

5-3- بحث در مورد یافته های تحقیق.. 111

5-4- پیشنهادات کاربردی.. 113

5-5- پیشنهادات برای تحقیقات آتی.. 114

5-6- محدودیت های تحقیق.. 114

منابع. 116

منابع انگلیسی: 120

پیوست.. 123

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

جدول 3-1-  جامعه آماری.. 66

جدول 3-2- نمونه آماری.. 67

جدول 3-3 پايايي پرسشنامه. 70

جدول 3-4 متغير هاي تحقيق.. 72

جدول 4-1- توزیع فراوانی آزمودنی ها بر اساس جنسیت... 77

جدول 4-2- توزیع فراوانی آزمودنی­ها براساس سن.. 78

جدول 4-3-  توزیع فراوانی آزمودنی­ها براساس رشته های تحصیلی.. 78

جدول 4-4-  توزیع فراوانی آزمودنی­ها براساس میزان تحصیلات... 79

جدول 4-5-آزمون کولموگروف-اسمیرنوف... 81

جدول 4-6-  نتایج آزمون میانگین یک جامعه برای متغیرهای پژوهش.... 82

جدول 4-7- علائم اختصاری به‌ کار رفته در تحلیل عاملی تأئیدی ومدل سازی معادلات ساختاری.. 84

جدول 4-8-  ماتریس همبستگی بین متغیرهای پژوهش.... 102

جدول 9-4-  نتایج آزمون فرضیه های پژوهش.... 107

 

 

 

فهرست نمودار 

نمودار 4-1- مدل اندازه گیری تمایل استفاده از اینترنت با استفاده تحلیل عامل تأییدی در حالت تخمین استاندارد  86

نمودار  4-2-  مدل اصلاحی اندازه گیری تمایل استفاده از اینترنت با استفاده تحلیل عامل تأییدی در حالت تخمین استاندارد  87

نمودار 4-3-  اعداد معناداری ضرایب مدل اندازه گیری تمایل استفاده از اینترنت.. 88

نمودار 4-4-  مدل دوم اندازه گیری تمایل استفاده از اینترنت درحالت تخمین استاندارد. 89

نمودار 4-5-  مدل دوم اندازه گیری تمایل استفاده از اینترنت درحالت معناداری.. 90

نمودار 4-6-  مدل اول اندازه گیری ویژگی های شخصیتی درحالت تخمین استاندارد. 92

نمودار 4-7-  مدل اول اصلاحی اندازه گیر یویژگی های شخصیتی درحالت تخمین استاندارد. 93

نمودار 4-8-  اعداد معناداری ضرایب مدل اندازه گیری ویژگی های شخصیتی.. 94

نمودار 4-9-  مدل دوم اندازه گیری ویژگی های شخصیتی در حالت تخمین استاندارد. 95

نمودار 4-10- مدل دوم اندازه گیری ویژگی های شخصیتی در حالت معناداری.. 96

نمودار 4-11-  مدل اول اندازه گیری اعتیاد اینترنتی در حالت تخمین استاندارد. 99

نمودار 4-12- مدل اول اصلاحی اندازه گیری اعتیاد اینترنتی درحالت تخمین استاندارد. 100

نمودار 4-13-  اعداد معناداری ضرایب مدل اندازه گیری اعتیاد اینترنتی.. 101

نمودار 4-14-  مدل معادلات ساختاری در حالت استاندارد. 105

نمودار 4-15-  مدل معادلات ساختاری در حالت معناداری.. 106

 

1-1- مقدمه

اینترنت به عنوان ترکیبی از منابع و فناوری است که انتظار می رود به عنوان زیرساختها و تسهیلاتی برای خدمت کردن در نظر گرفته شود.وابستگی گسترده به اینترنت برای فعالیتهایی متنوع و روزمره شامل ارتباطات ، همکاری های شغلی ، معاملات تجاری ، سرگرمی و آموزش وجود دارد و استفاده غیر مسئولانه از این منبع ارتباطی تهدیدی بزرگ برای جامعه محسوب می شود (سهرابی  و خانلری، 1388(.

انقلاب الکترونیک، انفجار اطلاعات و انقلاب رایانه ای تفاوت های کمی و کیفی بسیاری در جهان نسبت به دو دهه ی پیش با خود به همراه آورده است. اینترنت قبل از آنکه در دسترس عموم قرار گیرد (قبل از سال 1990) بیشتر به عنوان وسیله ای برای مکاتبات محرمانه برای دستیابی به روابط مطرح بود. سپس به صورت وسیعی رشد کرد و تبدیل به وسیله ای ضروری در زندگی ما گردید (یونگ، 1998).

ایوان گلدبرگ[1] ، روان پزشکی از دانشگاه کلمبیا، اولین بار اختلال اعتیاد به اینترنت را در جولای 1995 مطرح کرد و واژه اعتیاد به اینترنت را ابداع و معیارهای تشخیصی آن را ثبت کرد (گونزالز،2008).

 

 

خرید این محصول

 
 زرین پال   
 
 

خواهشمنداست در صورت عدم دریافت فایل به با یادداشت کردن کد رهگیری و مراجعه به بخش پیگیری سفارش ها با زدن کد رهگیری فایل خود را مجددا دریافت کنید در غیر این صورت جهت هر گونه مشکل با شماره ذیل پیامک و یا تلگرام بدید

پشتيباني 24 ساعته (پيامك و تلگرام)

09189431367 

امکان پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب میسر است


 

سوالات و نظر شما در مورد این محصول