بررسی مؤلفههای مؤثر در تجاریسازی يافتههای رشته مديريت در دانشگاههای استان قم

قیمت | 8,000 تومان |
word | 242 صفحه |
بررسی مؤلفههای مؤثر در تجاریسازی يافتههای رشته مديريت در دانشگاههای استان قم
فهرست مطالب
عنوان |
صفحه |
فصل اول – كليات تحقيق................................................................................................................................................ |
1 |
1-1- مقدمه ...................................................................................................................................................................... |
2 |
1-2- بيان مسئله .............................................................................................................................................................. |
8 |
1-3- اهميت و ضرورت تحقيق ...................................................................................................................................... |
13 |
1-4- اهداف تحقيق ....................................................................................................................................................... |
18 |
1-4-1- هدف اصلي تحقيق........................................................................................................................................... |
18 |
1-4-2- اهداف فرعي تحقيق........................................................................................................................................... |
18 |
1-5- سؤالهاي تحقیق ................................................................................................................................................. |
19 |
1-6- فرضيات تحقیق...................................................................................................................................................... |
20 |
1-6-1- فرضيه اصلي....................................................................................................................................................... |
20 |
1-6-2- فرضيههاي فرعي................................................................................................................................................ |
21 |
1-7- پيشينه تحقيق........................................................................................................................................................... |
22 |
1-8- متغيرهاي تحقيق ..................................................................................................................................................... |
24 |
1-8-1- متغير مستقل........................................................................................................................................................ |
24 |
1-8-2- متغير وابسته........................................................................................................................................................ |
24 |
1-9- روش تحقيق........................................................................................................................................................... |
25 |
1-10- قلمرو تحقيق ........................................................................................................................................................ |
25 |
1-11- تعريف واژهها و اصطلاحات تخصصي طرح........................................................................................................ |
26 |
1-12- تعاريف عملياتي پژوهش ..................................................................................................................................... |
27 |
فصل دوم – ادبیات تحقیق ............................................................................................................................................ |
29 |
2-1- مقدمه....................................................................................................................................................................... |
30 |
2-2- مفهوم و تعاريف تجاريسازي................................................................................................................................ |
33 |
2-3- تاريخچه تجاريسازي تحقيقات دانشگاهي............................................................................................................ |
41 |
2-4- اهميت تجاريسازي نتايج تحقيق ....................................................................................................................... . |
45 |
2-5- روند تجاريسازي دانش ....................................................................................................................................... |
47 |
2-6- فرآيند تجاريسازي ............................................................................................................................................... |
49 |
2-7- انواع تجاريسازي ................................................................................................................................................. |
66 |
2-8- روشهاي تجاريسازي ......................................................................................................................................... |
66 |
2-9- مدلها و الگوهاي تجاريسازي ............................................................................................................................ |
69 |
2-10- مراحل تجاريسازي يافتههاي پژوهشي ............................................................................................................ |
86 |
2-11- موانع انتقال تجاريسازي..................................................................................................................................... |
92 |
2-12- ساختار نوآوري................................................................................................................................................... |
105 |
2-13- كارآفريني ............................................................................................................................................................ |
109 |
2-14- سابقه تحقيقات و مطالعات انجام گرفته................................................................................................................. |
112 |
2-15- بررسي روند تجاريسازي در بخش دانشگاهي كشور ايران ................................................................................ |
121 |
فصل سوم: روششناسي تحقیق....................................................................................................................................... |
124 |
3-1- مقدمه............................................................................................................................................................ |
125 |
3-2- روش تحقيق........................................................................................................................................................... |
126 |
3-3- جامعه آماري........................................................................................................................................................... |
130 |
3-4- روش نمونهگيري و حجم نمونه.............................................................................................................................. |
130 |
3-4-1- تعيين حجم نمونه............................................................................................................................................. |
131 |
3-5- روش جمعآوري اطلاعات.................................................................................................................................... |
131 |
3-6- ابزارهاي گردآوري ................................................................................................................................................ |
132 |
3-6-1- پرسشنامه ........................................................................................................................................................... |
132 |
3-6-2- مقياس ليكرت.................................................................................................................................................... |
132 |
3-7- متغيرهاي پژوهش.................................................................................................................................................. |
133 |
3-7-1- متغير مستقل در پژوهش حاضر........................................................................................................................... |
133 |
3-7-2- متغير وابسته در پژوهش حاضر........................................................................................................................... |
134 |
3-8- روايي...................................................................................................................................................................... |
134 |
3-9- پايايي....................................................................................................................................................................... |
135 |
3-10- روش تجزيه و تحليل دادهها.......................................................................................................................... |
136 |
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها.............................................................................................................................. |
138 |
4-1- مقدمه..................................................................................................................................................................... |
139 |
4-2- تجزيه و تحليل يافتهها .......................................................................................................................................... |
140 |
4-2-1- آمار توصيفي ...................................................................................................................................................... |
140 |
4-3- آمار استنباطي ........................................................................................................................................................ |
159 |
فصل پنجم: نتيجهگيري و پيشنهادها................................................................................................................................ |
199 |
5-1- مقدمه....................................................................................................................................................................... |
200 |
5-2- خلاصه تحقيق......................................................................................................................................................... |
201 |
5-3- نتايج به دست آمده از آمار توصيفي....................................................................................................................... |
202 |
5-3-1-نتايج مبتني بر ويژگيهاي جمعيت شناختي ........................................................................................................ |
202 |
5-3-2- نتايج بدست آمده از پاسخ به فرضيهها.............................................................................................................. |
203 |
5-3-2-1- فرضيههاي مربوط به عوامل درون سازماني.................................................................................................... |
203 |
5-3-2-2- فرضيههاي مربوط به عوامل برون سازماني..................................................................................................... |
204 |
5-4- نتايج به دست آمده از آمار استنباطي .................................................................................................................... |
205 |
5-4-1- بررسي رابطه عوامل درون سازماني با مؤلفههاي جمعيت شناختي بوسيله آزمون منويتني................................ |
205 |
5-4-2- بررسي رابطه عوامل برون سازماني با مؤلفههاي جمعيت شناختي بوسيله آزمون منويتني................................. |
205 |
5-4-3- نتايج مبتني بر فرضيات تحقيق .......................................................................................................................... |
206 |
5-5- پيشنهادهاي محقق در راستاي موضوع پژوهش ...................................................................................................... |
212 |
5-6- محدوديتهاي تحقيق.............................................................................................................................................. |
215 |
پيوست............................................................................................................................................................................. |
216 |
منابع و مآخذ...................................................................................................................................................................... |
231 |
فهرست فارسي.................................................................................................................................................................. |
232 |
فهرست انگليسي................................................................................................................................................................
چکیده امروزه دانشگاهها علاوه بر پژوهش و آموزش به ایفای نقش در جهت مأموریت جدید مشارکت در توسعه اقتصادی جامعه نیز میپردازند. در پژوهش حاضر تلاش شده است با ارائه چارچوبی، فرآیند تجاریسازی و نتایج تحقیقات دانشگاهی را توضیح و عوامل مؤثر در تجاریسازی یافتههای رشته مدیریت را در سطح دانشگاههای استان قم بررسی و با توجه به اهمیت آنها اولویتبندی مينماییم. جامعه آماری شامل دانشجویان رشته مدیریت دانشگاههای استان قم به تعداد6100 نفر، روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای و تعداد نمونه آماری تحقیق 349 نفر میباشد. پژوهش حاضر از حیث هدف، کاربردی و از حیث ماهیت توصیفی پیمایشی میباشد. نتایج بدست آمده از این پژوهش بر گرفته از یک پرسشنامه 32 سؤالی است که پایایی آن بوسیله روش آلفای کرونباخ به مقدار 813/0 محاسبه و روایی پرسشنامه توسط اساتید محترم تأیید شده است.
|
235 |
خرید این محصول
خواهشمنداست در صورت عدم دریافت فایل به با یادداشت کردن کد رهگیری و مراجعه به بخش پیگیری سفارش ها با زدن کد رهگیری فایل خود را مجددا دریافت کنید در غیر این صورت جهت هر گونه مشکل با شماره ذیل پیامک و یا تلگرام بدید
پشتيباني 24 ساعته (پيامك و تلگرام)
09189431367
امکان پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب میسر است