ارزيابي رابطه بين نسبت هاي مرتبط با قيمت معاملاتي با بازده سهام در شركتهاي پذيرفته شده در بورس اوراق

قیمت | 7,500 تومان |
word | 128 صفحه |
ارزيابي رابطه بين نسبت هاي مرتبط با قيمت معاملاتي با بازده سهام در شركتهاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار
چکیده............................................................................................................................................. فصل اول: کلیات تحقیق.................................................................................................................. 1-1مقدمه .................................................................................................................................... |
1 2 3 |
1-2تعریف و بیان مساله................................................................................................................ |
4 |
1-3اهمیت و ضرورت تحقیق .................................................................................................... |
6 |
1-4اهداف................................................................................................................................... |
8 |
1-5فرضیه ها............................................................................................................................... |
9 |
1-6روش انجام تحقیق................................................................................................................ |
10 |
1-7جامعه ونمونه آماری................................................................................................................ |
10 |
1-8متغیرهای تحقیق................................................................................................................ |
11 |
1-9 قلمرو تحقیق...................................................................................................................... |
12 |
1-9-1 قلمرو تحقیق................................................................................................................ |
12 |
1-9-2 قلمرو زمانی................................................................................................................ |
12 |
1-9-3- قلمرو مکانی................................................................................................................ |
12 |
1-10 تعریف واژه های کلیدی تحقیق......................................................................................... |
12 |
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق...................................................................................... |
16 |
2-1مقدمه................................................................................................................................. |
17 |
2-2 فرایندارزش گذاری................................................................................................................ |
19 |
2-3 کاربردهای ارزش گذاری سهام........................................................................................ |
20 |
2-3-1 مفهوم نظری مدل تجزیه و تحلیل بنیادی ...................................................................... |
20 |
2-4پیش بینی عملکرد آتی شرکت .......................................................................................... |
20 |
2-4-1 پیش بینی اقتصادی ................................................................................................... |
20 |
2-4-2 پیش بینی مالی .......................................................................................................... |
21 |
2-5 انتخاب مدل ارزش گذاری ............................................................................................ |
21 |
2-5-1 مدل های ارزش گذاری مطلق .................................................................................. |
21 |
2-5-2 مدل های نسبی ارزش گذاری .................................................................................... |
23 |
2-6 انتخاب مدل .................................................................................................................. |
23 |
2-7 نقش تحلیلگر مالی ....................................................................................................... |
23 |
2-8 ارزش گذاری به روش ضرایب قیمت................................................................................ |
24 |
2-8-1 محاسبه روشهای ضریب قیمت توجیه شده ............................................................... |
24 |
2-8-2 ضرایب دنباله رو و پیشرو................................................................................................ |
25 |
2-8-3 نقاط ضعف و قوت روش ضرایب قیمت .................................................................. |
26 |
2-9 ضریب قیمت به سود (P/E)............................................................................................. |
27 |
2-9-1روش های محاسبه ضریب P/E توجیه شده ........................................................... |
29 |
2-9-2-1 مدل بنیادی تنزیل جریان های نقدی ............................................................... |
30 |
2-9-2-2 روش شرکتهای قابل مقایسه ......................................................................... |
31 |
2-9-2-2-1 مشکلات روش شرکتهای قابل مقایسه ........................................................ |
32 |
2-9-2-3 برآورد ضریب P/E با استفاده از روش رگرسیون ........................................... |
33 |
2-9-2-3-1 مشکلات روش رگرسیون ........................................................................... |
33 |
2-10 ضریب قیمت بر ارزش دفتری هر سهم (P/B) ........................................................... |
34 |
2-10-1 روشش های محاسبه ضریب P/B توجیه شده ................................................ |
36 |
2-10-1-1 ارزش گذاری بر اساس مقادیر بنیادی مورد انتظار ...................................... |
37 |
2-10-1-2 ارزش گذاری به روش مقایسه ای ..................................................................... |
37 |
2-11 ضریب قیمت به فروش (P/S) .............................................................................................. |
38 |
2-11-1 محاسبه فروش...................................................................................................... |
39 |
2-11-2 روش های محاسبه ضریب P/S توجیه شده............................................................. |
39 |
2-11-2-1 ارزش گذاری بر اساس مقادیر بنیادی مورد انتظار.............................................. |
40 |
2-11-2-2 ارزش گذاری به روش مقایسه ای..................................................................... |
41 |
2-12 ضریب قیمت به جریان نقدی عملیاتی (PC/CFO)....................................................... |
41 |
2-12-1 روش های محاسبه ضریب P/CFO توجیه شده....................................................... |
43 |
2-12-1-1 ارزش گذاری بر اساس مقادیر بنیادی مورد انتظار................................................ |
43 |
2-12-1-2 ارزش گذاری به روش مقایسه ای....................................................................... |
44 |
2-13 ضریب ارزش تشکیلات به سود قبل از بهره، مالیات، استهلاک EV/ EBITDA |
44 |
2-13-1 روش های محاسبه ضریب EV/ EBITDA توجیه شده............................................ |
46 |
2-13-1-1 ارزش گذاری به روش مقایسه ای........................................................................ |
46 |
2-13-1-2 روش ارزش گذاری بر اساس مقایدر بنیادی مورد انتظار......................................... |
46 |
2-14 بازده سهام..................................................................................................................... |
47 |
2-14-1 تفاوت قیمت........................................................................................................... |
48 |
2-14-2 سود نقدی هر سهم................................................................................................... |
48 |
2-14-3 مزایای ناشی از حق تقدم......................................................................................... |
48 |
-14-4 مزایای ناشی از پرداخت سود سهمی(سهام جایزه).......................................................... |
49 |
2-15 مروری بر تحقیقات انجام شده( داخلی وخارجی) درباره ضرایب قیمت.......................... |
49 |
2-15-1 تحقیقات داخلی.................................................................................................... |
49 |
2-15-2 تحقیقات خارجی...................................................................................................... |
56 |
فصل سوم:روش تحقیق......................................................................................................... |
61 |
3-1- مقدمه.......................................................................................................................... |
62 |
3-2 روش تحقیق................................................................................................................ |
62 |
3-3 فرضیه ها...................................................................................................................... |
63 |
3-4 متغیرهای تحقیق.............................................................................................................. |
66 |
3-4-1 متغیر وابسته تحقیق ونحوه محاسبه آن........................................................................... |
66 |
3-4-2 متغیرهای مستقل تحقیق ونحوه محاسبه آن................................................................... |
67 |
3-5 جامعه و نمونه.................................................................................................................. |
68 |
3-6 نحوه جمع آوری اطلاعات................................................................................................. |
68 |
3-7 روش تجزیه وتحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها.................................................................. |
68 |
3-8 روش آزمون................................................................................................................. |
69 |
3-8-1 آزمون کولموگوروف- اسمیرنوف............................................................................. |
70 |
3-8-2 آزمون معنی دار بودن............................................................................................ |
70 |
3-8-3 آزمون t................................................................................................................... |
71 |
3-8-4 همبستگی.............................................................................................................. |
71 |
3-8-5 ضریب تعیین.......................................................................................................... |
72 |
3-8-6 آزمون خود همبستگی............................................................................................ |
73 |
3-8-7- مدل رگرسیون.................................................................................................... |
74 |
3-9 نرم افزارهای مورد استفاده.............................................................................................. |
75 |
فصل چهارم «یافته های پژوهش».................................................................................................. |
76 |
4-1مقدمه.............................................................................................................................. |
77 |
4-2 آمار توصیفی ....................................................................................................................... |
78 |
4-3 آزمون نرمال بودن.............................................................................................................. |
79 |
4-4 بررسی اعتبار مدل............................................................................................................... |
81 |
4-5 بررسی ضریب همبستگی بین متغیرها................................................................................. |
81 |
4-6 خطی بودن ارتباط نمودارهای پراکنش.............................................................................. |
82 |
4-7 تحلیل پانلی مدل به روش اینتر.......................................................................................... |
85 |
4-8 رگرسیون چندگانه.......................................................................................................... |
96 |
فصل پنجم «نتیجه گیری و پیشنهادها»......................................................................................... |
101 |
5-1مقدمه........................................................................................................................... |
102 |
5-2خلاصه، اهداف ویافته های تحقیق..................................................................................
|
102 |
5-3 پیشنهادها................................................................................................................. |
106 |
5-3-1 پیشنهادهای کاربردی............................................................................................... |
106 |
5-3-2 پیشنهاد برای تحقیقات آتی......................................................................................... |
106 |
پیوست ها......................................................................................................................... |
107 |
منابع وماخذ....................................................................................................................... |
122 |
فهرست جداول فهرست |
صفحه |
جدول4-1 آمار توصيفي متغيرهاي وابسته و مستقل...................................................................... |
77 |
جدول 4-2 آزمون نرمال بودن كلي داده ها بر اساس آزمون كولموگوروف-اسمير نوف.............. |
79 |
جدول4-3 نتايج آزمون ضريب همبستگي پيرسون بين ضرايب قيمت وبازده سهام......................... |
81 |
جدول 4-4 ميزان شدت ارتباط بين بازده حقوق صاحبان سهام و P/E........................................... |
85 |
جدول4-5 آزمون مربوط به ضريب زاويه نسبت P/E وعرض از مبدأ........................................... |
85 |
جدول4-6 ميزان شدت ارتباط بين بازده حقوق صاحبان سهام و P/B........................................... |
88 |
جدول 4-7 آزمون مربوط به ضريب زاويه نسبت P/B و عرض از مبدأ......................................... |
88 |
جدول4-8 ميزان شدت ارتباط بين بازده حقوق صاحبان سهام و P/S ........................................... |
90 |
جدول4-9 آزمون مربوط به ضريب زاويه ي نسبت P/S وعرض از مبدأ...................................... |
90 |
جدول4-10 ميزان شدت ارتباط بين بازده حقوق صاحبان سهام و P/CFO................................... |
92 |
جدول 4-11 آزمون مربوط به ضريب زاويه ي نسبت P/CFO وعرض از مبدأ.............................. |
92 |
جدول4-12 ميزان شدت ارتباط بين بازده حقوق صاحبان سهام و EVA/EBITDA |
94 |
جدول 4-13 آزمون مربوط به ضريب زاويه ي نسبت EVA/EBITDA وعرض از مبدأ................. |
94 |
جدول4-14 ميزان شدت ارتباط بين بازده حقوق صاحبان سهام وضرايب قيمت............................. |
96 |
جدول 4-15 آزمون مربوط به ضريب زاويه ي نسبت هاي ضرايب قيمت وعرض از مبدأ............... |
96 |
جدول4-16 ميزان شدت ارتباط بين بازده حقوق صاحبان سهام وضرايب قيمت............................. |
98 |
جدول4-17آزمون مربوط به ضريب زاويه نسبت هاي ضرايب قيمت و عرض از مبدأ.................... |
98 |
جدول5-1 روابط بين متغير هاي وابسته ومستقل مربوط به فرضيات اول تا پنجم............................. |
104 |
چکیده :
هدف این تحقیق یافتن ارتباط بین ضرایب قیمت وبازده سهام در صنعت سیمان بورس اوراق بهادار می باشد ضرایب قیمت جزء روشهای ارزش گذاری نسبی و رایج ترین و معروف ترین روشهای ارزشگذاری سهام در بازار سرمایه هستند.
خرید این محصول
خواهشمنداست در صورت عدم دریافت فایل به با یادداشت کردن کد رهگیری و مراجعه به بخش پیگیری سفارش ها با زدن کد رهگیری فایل خود را مجددا دریافت کنید در غیر این صورت جهت هر گونه مشکل با شماره ذیل پیامک و یا تلگرام بدید
پشتيباني 24 ساعته (پيامك و تلگرام)
09189431367
امکان پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب میسر است