ارتباط هوش فرهنگی با عملکرد کارکنان مرکز مدیریت حوزه های علمیه

قیمت | 7,300 تومان |
word | 152 صفحه |
ارتباط هوش فرهنگی با عملکرد کارکنان مرکز مدیریت حوزه های علمیه
چکیده 1
فصل اول 4
1-1-مقدمه 4
1-2- بيان مسأله 5
1-3-اهميت وضرورت تحقيق 6
1-4- اهداف تحقیق 7
1-4-1-هدف اصلي 7
1-4-2-اهداف فرعي 7
1-5-فرضیه های تحقیق 8
1-5-1-فرضیه اصلي 8
1-4-2-فرضيه هاي فرعی: 8
1-6-تعریف متغیرهای تحقیق 8
1-6-1-هوش فرهنگی 8
1-6-2- هوش فرهنگی فراشناختی 9
1-6-3- هوش فرهنگی شناختی 9
1-6-4- هوش فرهنگی انگیزشی 9
1-6-5- هوش فرهنگی رفتاری 9
1-6-6- عملکرد 10
1-6-7- ارزیابی عملکرد 10
1-7-قلمرو تحقیق 10
1-7-1-قلمرو مکانی 10
1-7-2-قلمرو زمانی 10
1-8- روش تحقیق 10
1-9- روش گردآوری اطلاعات 10
1-10- ابزار گردآوری اطلاعات 11
1-11- جامعه آماری 11
فصل دوم 13
مقدمه 13
بخش اول: ارزيابي عملكرد 14
2-1- مقدمه 14
2-2- عملكرد 14
2-3- ارزيابي عملكرد 20
2-4- فلسفه ارزيابي عملكرد 21
2-5- اهداف ارزيابي عملكرد 21
2-6- فرآيند ارزيابي عملكرد 24
2-7- معيارها و شاخص ها 27
2-8- چه كسي عملكرد را ارزيابي مي كند 28
2-9- روش ها متداول ارزیابی عملکرد 30
2-10- مسائل موجود درارزیابی عملکرد 35
2-11-مقدمه 41
2-12-فرهنگ 42
2-13- فرهنگ و رفتار سازمانی 43
2-14-مفهوم هوش 44
2-15- هوش چند وجهی 46
2-16- هوش فرهنگی 48
2-17- ابعاد هوش فرهنگی 52
2-17-1- هوش فرهنگی شناختی 55
2-17-2- هوش فرهنگی فراشناختی 57
2-17-3- هوش فرهنگی انگیزشی 59
2-17-4- هوش فرهنگی رفتاری 62
2-18- جنبه های فرآیندی هوش فرهنگی 64
2-19- انواع شخصیت ها در هوش فرهنگی 66
2-20- مقایسه هوش فرهنگی با مدل های دیگر هوش 68
2-20-1- هوش عمومی یا ضریب هوشی: 68
2-20-2- هوش اجتماعی: 68
2-20-3- هوش عاطفی: 69
2-21- مراحل ایجاد و تکامل هوش فرهنگی 70
2-21-1- فعال سازی مجدد محرک های بیرونی 70
2-21-2- شناسایی هنجارها و انگیزه های فرهنگی دیگر به منظور یادگیری بیشتر در مورد آنها 71
2-21-3- تطبیق هنجارها و قوانین فرهنگی دیگر در ذهن خود فرد 71
2-21-4- تحلیل هنجارهای فرهنگی مختلف به رفتارهای جایگزین 71
2-21-5- پیشتازی در رفتار فرهنگی از طریق تشخیص علایم و نشانه های متغیر که دیگران درک نمی کنند. 72
2-22- پرورش هوش فرهنگی 73
2-23- ويژگي هاي مورد نياز براي هوش فرهنگي 75
2-23-1- قضاوت هاي همراه با تعمق 75
2-23-2- هويت چند ديدگاهي 75
2-23-3- اهميت شرايط و موقعيت 76
2-23-4- شايستگي زبان شناختي 76
2-24-تمايزهاي مفهومي هوش فرهنگي با ساير مفاهيم مشابه 76
2-24-1- شخصيت 76
2-24-2- سواد فرهنگي 77
2-24-3-شايستگي فرهنگي 78
بخش سوم: هوش فرهنگي و عملكرد 79
2-25- ارتباط هوش فرهنگي با عملكرد 79
بخش چهارم: پيشينه تحقيق 81
2-26- پيشينه تحقيق 81
2-26-1- پيشينه تحقيقات داخلي 81
2-26-2- پيشينه تحقيقات خارجي 82
بخش پنجم: چارچوب مفهومي 85
2-27- چارچوب مفهومي 85
بخش ششم: مرکز مدیریت حوزه های علمیه 87
2-28- مرکز مدیریت حوزه های علمیه 87
فصل سوم 89
3-1- مقدمه 89
3-2- فرآیند اجرای تحقیق 89
3-3- روش تحقیق 91
3-4- متغیرهای تحقیق 91
3-4-1- متغیر مستقل 91
3-4-2- متغیر وابسته 91
3-5- ابزار و روشهای گردآوری اطلاعات و داده ها 91
3-6- روایی و پایانی پرسشنامه 94
3-6-1- تعیین روایی پرسشنامه 94
3-6-2- تعیین پایانی پرسشنامه 94
3-7- جامعه آماری 95
3-8- روش نمونه گیری 95
3-9- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات و آزمونهای آماری مورد استفاده 97
فصل چهارم 99
4-1- مقدمه 99
4-2- توصیف متغیر های جمعیت شناختی پژوهش 100
4-2-1- سن 100
4-2-2- میزان تحصیلات 101
4-2-3- سابقه خدمت 102
4-2-4- سِمت(پست) سازمانی 104
4-2-5- وضعیت تاهل 105
4-3- تجزیه و تحلیل استنباطی داده ها 106
4-3-1- آزمون همبستگی اسپیرمن 106
4-3-1-1- آزمون فرضیه اصلی 107
4-3-1-2- آزمون فرضیات فرعی 108
4-3-1-2-1- آزمون فرضیه فرعی اول 108
4-3-1-2-2- آزمون فرضیه فرعی دوم 109
4-3-1-2-3- آزمون فرضیه فرعی سوم 110
4-3-1-2-4- آزمون فرضیه فرعی چهارم 111
4-3-2- آزمون تحلیل واریانس فریدمن 112
4-3-3- آزمون کولموکروف – اسمیرنف 113
4-3-4- آزمون میانگین یک جامعه آماری 114
4-3-4-1- وضعیت هوش فرهنگی فراشناختی 114
4-3-4-2- وضعیت هوش فرهنگی شناختی 114
4-3-4-3- وضعيت هوش فرهنگي انگيزشي 115
4-3-4-4- وضعيت هوش فرهنگي رفتاري 115
4-3-4-5- وضعيت هوش فرهنگي 115
4-3-4-6- وضعيت عملكرد 116
فصل پنجم 119
5-1- مقدمه 119
5-2- نتایج بدست آمده از آمار استنباطی 119
5-2-1- بررسی نتایج بدست آمده از آزمون همبستگی اسپیرمن 119
5-2-2- بررسی نتایج بدست آمده از آزمون فریدمن 119
5-2-3- بررسی نتایج بدست آمده از آزمون کولموکروف - اسمیرنف 120
5-2-4- بررسی نتایج بدست آمده از آزمون میانگین یک جامعه آماری 120
5-3- ارائه پیشنهادها برمبنای یافته های تحقیق 120
5-4- ارائه پیشنهادات برای تحقیقات آتی 121
5-5-محدودیتهای تحقیق 121
منابع و مآخذ 123
منابع فارسی: 123
منابع لاتین: 125
ضمائم و پیوست ها 131
فهرست جداول
جدول 3-1) شکل کلی و امتیازبندی پرسشنامه تحقیق................................................................ 92
جدول 3-2) جدول شماره سوالات مربوط به هر متغیر و ابعاد آنها............................................ 93
جدول 3-3) آلفای کرونباخ مربوط به هر متغیر.......................................................................... 95
جدول 3-4) علائم آماری ........................................................................................................... 96
جدول1-4) توزیع فراوانی مربوط به سن پاسخگویان................................................................. 100
جدول2-4) توزیع فراوانی مربوط به میزان تحصیلات پاسخ دهندگان...................................... 101
جدول 3-4) توزیع فراوانی مربوط به سابقه خدمت پاسخ دهندگان........................................ 103
جدول 4-4) توزیع فراوانی مربوط به سِمت(پست) سازمانی پاسخ دهندگان............................ 104
جدول 5-4) توزیع فراوانی مربوط به وضعیت تاهل پاسخ دهندگان......................................... 105
جدول 6-4) نتایج آزمون همبستگی اسپیرمن برای فرضیه اصلی.............................................. 107
جدول 7-4) نتایج آزمون همبستگی اسپیرمن برای فرضیه فرعی اول........................................ 108
جدول 8-4) نتایج آزمون همبستگی اسپیرمن برای فرضیه فرعی دوم.........................................109
جدول 9-4) نتایج آزمون همبستگی اسپیرمن برای فرضیه فرعی سوم.......................................110
جدول 10-4) نتایج آزمون همبستگی اسپیرمن برای فرضیه فرعی سوم.....................................111
جدول 11-4) اولویت بندی ابعاد هوش فرهنگی برحسب میانگین رتبه با استفاده ازآزمون فریدمن......... 112
جدول 12-4) معنی داری آزمون فریدمن ابعاد هوش فرهنگی................................................. 112
جدول 13-4) جدول بررسی وضعیت نرمال بودن متغیرهای تحقیق........................................ 113
جدول 14-4) وضعيت ميانگين و انحراف معيار متغيرها......................................................... 116
جدول 15-4) نتايج آزمون ميانگين يك جامعه آماري متغيرها................................................ 117
فهرست نمودارها
نمودار2-1) ابعاد عملكرد بر اساس نظر Walker و Stott .......................................................... 15
نمودار 2-2) ابعاد عملكرد از نظر هرسي و بلا نچارد ................................................................. 15
نمودار 2-3) نمونه ای ازتوزیع نرمال............................................................................................ 34
نمودار1-4) توزیع درصد فراوانی مربوط به سن پاسخ دهندگان........................................ 101
نمودار2-4) توزیع درصد فراوانی مربوط به میزان تحصیلات پاسخ دهندگان ...................... 102
نمودار3-4) توزیع درصد فراوانی مربوط به سابقه خدمت پاسخ دهندگان................................. 103
نمودار4-4 : توزیع درصد فراوانی مربوط به سِمت(پست) سازمانی پاسخ دهندگان.................. 105
نمودار5-4 : توزیع درصد فراوانی مربوط به وضعیت تاهل پاسخ دهندگان............................... 106
فهرست اشکال
شکل 2-1) ابعاد هوش فرهنگی از نظر Ang و Earley........................................................... 52
شکل 2-2) ابعاد هوش فرهنگی از نظر Thomas و Inkson...................................................... 54
شکل 2-3) سیر تکامل هوش فرهنگی............................................................................................. 73
شکل 2-4) چاچوب مفهومی .......................................................................................................... 86
چکیده
با در نظر گرفتن اینکه جهان هر چه بیشتر به هم پیوسته می شو و سازمانها هر چه بیشتر چند ملیتی شده و از نظر فرهنگی متنوع تر می شوند ، حیاتی و ضروری است که افراد دانش و مهارتهایی داشته باشند تا به صورت موثر با چالش ها و مقتضیات یک جامعه جهانی روبرو شوند. نتیجه محیط های متنوع از نظر فرهنگی این است که افراد با ارزشها ، فرضیات و خواسته ها و انتظاراتی مواجه هستند که اصولاً متفاوت از ارزشها و فرضیات خودشان است. این اعتقاد وجود دارد که هوش فرهنگی توضیح می دهد که چرا بعضی افراد در هدایت محیط های متفاوت از نظر فرهنگی نسبت به افراد دیگر ، ماهرتر هستند.
خرید این محصول
خواهشمنداست در صورت عدم دریافت فایل به با یادداشت کردن کد رهگیری و مراجعه به بخش پیگیری سفارش ها با زدن کد رهگیری فایل خود را مجددا دریافت کنید در غیر این صورت جهت هر گونه مشکل با شماره ذیل پیامک و یا تلگرام بدید
پشتيباني 24 ساعته (پيامك و تلگرام)
09189431367
امکان پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب میسر است