مقايسه دبيرستان هاي دخترانه دولتي و غيرانتفاعي منطقه 2 تهران از نظر ميزان برخورداري از ويژگيها
دانلود پروژه دانشجویی مقايسه دبيرستان هاي دخترانه دولتي و غيرانتفاعي منطقه 2 تهران از نظر ميزان برخورداري از ويژگيهاي سازمان يادگيرنده
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: كليات تحقيق..................... 1
تعريف و بيان مسأله....................... 2
اهميت مسأله.............................. 5
هدف تحقيق................................ 9
سوالات تحقيق.............................. 9
تعريف عملياتي متغيرهاي تحقيق............ 10
فصل دوم: ادبيات تحقيق................... 14
بخش اول: پيشينه نظري تحقيق............. 18
سير تحولات نظريههاي سازمان ومديريت....... 18
سابقه سازمان يادگيرنده.................. 21
تئوري يادگيري سازماني................... 24
تعاريفي از يادگيري سازماني.............. 25
سازمان يادگيرنده........................ 28
يادگيري سازماني و سازمان يادگيرنده...... 34
عنوان صفحه
نقش مكاتب فكري در سازمان يادگيرنده و يادگيري سازماني.......................................... 37
اصول سازمانهاي فراگير از نظر «پيترسنج».. 40
تفاوت سازمانهاي يادگيرنده با سازمانهاي سنتي 54
بررسي و مقايسه نظريه پيترسنج با نظريه صاحبنظران ديگر.......................................... 58
چگونه يك سازمان يادگيرنده با سازمانهاي ديگر متفاوت است؟.......................................... 60
اجزاي سازنده سازمان يادگيرنده........... 66
سازمان يادگيرنده در آينده............... 69
راهبردهاي ايجاد و گسترش سازمان يادگيرنده 70
راهكارهاي اجرايي سازمانهاي يادگيرنده.... 75
مزاياي ايجاد سازمان يادگيرنده........... 76
تغيرات ساختاري لازم براساس سازمان يادگيرنده در درون سازمان موجود (مدارس)...................... 78
مدارس يادگيرنده......................... 80
ويژگيهاي مدرسه يادگيرنده................ 89
مقايسه مدارس دولتي و غيرانتفاعي......... 96
بخش دوم: بررسي پيشينه تحقيق............. 99
نتيجهگيري.............................. 114
عنوان صفحه
فصل سوم: روش تحقيق..................... 118
روش تحقيق............................. 119
جامعه آماري............................ 120
نمونه و روش نمونهگيري.................. 120
روش جمعآوري اطلاعات .................... 121
روش تجزيه و تحليل دادهها............... 122
فصل چهارم: تجزيه وتحليل يافتهها........ 123
اطلاعات توصيفي گروه نمونه.............. 124
جمعبندي................................ 131
فصل پنجم: نتيجهگيري و پيشنهادات........ 132
بحث و نتيجهگيري........................ 133
محدوديتهاي پژوهشي...................... 134
فهرست منابع............................ 137
ضمائم.................................. 142
چكيده:
امروزه مفهوم نويني كه با پيچيده شدن محيط سازمانها مطرح ميشود، مفهوم «سازمان يادگيرنده» ميباشد. هر چقدر عدم اطمينان محيطي (پيچيدگي وتغييرات محيطي) بالا باشد، سازمانها نياز بيشتري به دانستن و آگاهي گسترده از عوامل محيطي دارند تا بتوانند خود را با تغييرات و تحولات محيطي تطبيق دهند. سازمان يادگيرنده را نوعي از سازمان به شمار ميآورند كه هدف اصلي آن يادگيري است و آموزش و يادگيري در آن نهادينه شده است..
«سازمان يادگيرنده» در طول زمان ميآموزد، تغيير ميكند و عملكردش را متحول ميسازد. «سازمان يادگيرنده» سازماني است كه عملكردهايش از طريق آگاه شدن و درك بهتر بهبود مييابد و اصلاح ميشود (الواني، 1378-ص3)
براي ايجاد و توسعه سازمانهاي يادگيرنده لازم است گامهاي اوليه را از مدارس و ايجاد عادت به تفكر خلاق و يادگيري دائمي در تربيت شوندگان آغاز كنيم. كسب اطلاعات درست يادگيري در سنين خردسالي و در سالهاي نخستين مدرسه شكل ميگيرد و در طول حيات ادامه مييابد. مهارتهاي شناختي درست لازمه پيشرفت تحصيلي و ايجاد رغبت و انگيزه براي يادگيري ميباشد. يادگيري تنها به سالهايي كه در مدرسه ميگذرد اختصاص ندارد ايجاد فرهنگ يادگيري و تبديل مدارس به سازمانهاي يادگيري مستلزم نگاهي ديگر به آموزش وبرنامهريزي آن است.
خرید این محصول
خواهشمنداست در صورت عدم دریافت فایل به با یادداشت کردن کد رهگیری و مراجعه به بخش پیگیری سفارش ها با زدن کد رهگیری فایل خود را مجددا دریافت کنید در غیر این صورت جهت هر گونه مشکل با شماره ذیل پیامک و یا تلگرام بدید
پشتيباني 24 ساعته (پيامك و تلگرام)
09189431367
امکان پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب میسر است