تجربه ی انگیزش و رفتار شهروندی سازمانی در میان کارمندان هتل

توضیحات محصول

مقاله ترجمه شده :تجربه ی انگیزش و رفتار شهروندی سازمانی در میان کارمندان هتل

چکیده

انگیزش، یک جنبش روانشناسی مثبت است که زندگی معمولی را تکمیل تر میکند،وتاثیر زیاد آن تایید شده و اثبات شده که با بهبود عملکرد به طور مثبتی مرتبط است. از آنجایی که ماهیت کارهای هتل سطح بالایی از استرس را دارا میباشد و مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد میکند، بودن ویژگی های انگیزشی میتواند بر کارمندان هتل تاثیر بگذارد.هدف از این مطالعه بررسی تاثیر انگیزش بر رفتار شهروندی سازمانی  و تاثیر تعدیل کننده ی عوامل فرهنگی-اجتماعی(فرد گرایی و جمع گرایی)، بر انگیزش و رفتار شهروندی سازمانی میباشد. این مطالعه ی مقطعی، از پرسش نامه ی خودساخته استفاده کرده که از 293 کارمند هتل در ساراواک مالزی جمع آوری شده است. عوامل تاییدی با به کارگیری مدل معادله ی ساختاری به وسیله ی آموس 21 تحلیل شده است و مدل اندازه گیری برای بررسی مدل فرض شده ازقبل تایید شده است. نتایج نشان میدهد که انگیزش رابطه ی معناداری با رفتار شهروندی سازمانی دارد.کارمندانی که انگیزش را تجربه میکنند کار برایشان لذت بخش تر است و انگیزه ی درونی پیدا میکنند.این پدیده کارمندان را تشویق میکند که وظایفی را فراتر از وظایف مرسوم و مورد نیاز انجام دهند. همچنین این مطالعه نشان میدهد که تاثیر تعدیل کننده ی معنادارعوامل فرهنگی-اجتماعی بر رابطه بین انگیزش و رفتار شهروندی سازمانی وجود دارد. به ویژه، کارمندان فردگرایی که انگیزش را تجربه میکنند بیشتر احتمال دارد که ویژگی های رفتار شهروندی سازمانی را نشان دهند. درک این روابط ، راهبردی برای کارفرمایان هتل فراهم میکند که افراد با استعدادتر و مستعدتری را حفظ کرده و توسعه دهند تا رقابت پذیریشان در کسب و کار هتل را بهبود بخشند.

 

خرید این محصول

 
 زرین پال   
 
 

خواهشمنداست در صورت عدم دریافت فایل به با یادداشت کردن کد رهگیری و مراجعه به بخش پیگیری سفارش ها با زدن کد رهگیری فایل خود را مجددا دریافت کنید در غیر این صورت جهت هر گونه مشکل با شماره ذیل پیامک و یا تلگرام بدید

پشتيباني 24 ساعته (پيامك و تلگرام)

09189431367 

امکان پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب میسر است


 

سوالات و نظر شما در مورد این محصول