تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکتی بر روی تعهد سازمانی

توضیحات محصول

مقاله ترجمه شده :تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکتی بر روی تعهد سازمانی

چکیده فارسی

برخلاف مطالعات قبلی که تأثیر مستقیم مسئولیت اجتماعی شرکتی قابل مشاهده کارکنان (CSR) را بر روی تعهد سازمانی مؤثر (AOC) بررسی می کردند، این مقاله رابطه واسط بین اعتماد سازمانی و هویت سازمانی را بررسی میکند. تبادل اجتماعی و تئوری هویت اجتماعی اساسی را برای پیش بینی هایی تشکیل میدهند که نتایج اصلی ابتکارات CSR اعتماد سازمانی و هویت سازمانی هستند، که آنها هم به نوبه خود بر روی AOC تأثیر می گذارند. آزمایش این مدل تحقیقاتی بر مبنای داده های جمع آوری شده از 378 کارمند شرکت های داخلی و چند-ملیتی در جنوب آسیا، و همچنین مدلسازی معادله ساختاری برای آزمایش روابط مبنایی است. هم اعتماد سازمانی و هم هویت سازمانی واسطی برای رابطه CSR-AOC هستند. البته مکانیزم هویت از لحاظ ایجاد AOC نسبت به CSR، قوی تر از مکانیزم اعتماد است. از چهار مؤلفه CSR، CSR مربوط به کارکنان عامل پیش بین قوی تری از اعتماد کارکنان، هویت، و AOC است ، و پس از آن CSR مربوط به جامعه قوی است، درحالیکه CSR مربوط به جامعه و کارکنان بیشتر با تبادل اجتماعی مرتبط هستند، و CSR مربوط به مصرف کنندگان بیشتر با فرآیند هویت اجتماعی مرتبط است.

چکیده لاتین

Unlike previous studies that examine the direct effect of employees’ perceived corporate social responsibility (CSR) on affective organizational commitment (AOC), this article examines a mediated link through organizational trust and organizational identification. Social exchange and social identity theory provide the foundation for predictions that the primary outcomes of CSR initiatives are organizational trust and organizational identification, which in turn affect AOC. The test of the research model relies on data collected from 378 employees of local and multinational companies in South Asia, as well as structural equation modeling to test the postulated relationships. Both organizational trust and organizational identification fully mediate the CSR–AOC link. However, the identification mechanism is significantly stronger than the trust mechanism in terms of building AOC from CSR. Out of four CSR components, CSR toward employees is the strongest predictor of employees’ trust, identification, and AOC, followed by CSR toward community, whereas CSR toward the environment has no effect. Finally, CSR toward community and employees are more associated with social exchange, whereas CSR toward consumers relates more to the social identity process.

 

خرید این محصول

 
 زرین پال   
 
 

خواهشمنداست در صورت عدم دریافت فایل به با یادداشت کردن کد رهگیری و مراجعه به بخش پیگیری سفارش ها با زدن کد رهگیری فایل خود را مجددا دریافت کنید در غیر این صورت جهت هر گونه مشکل با شماره ذیل پیامک و یا تلگرام بدید

پشتيباني 24 ساعته (پيامك و تلگرام)

09189431367 

امکان پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب میسر است


 

سوالات و نظر شما در مورد این محصول