بررسی عوامل موثر برعشق به نشان تجاری

توضیحات محصول

مقاله ترجمه شده :بررسی عوامل موثر برعشق به نشان تجاری

چکیده

عشق به نشان تجاری، موضوع جدیدی در ادبیات بازار یابی است. همانطور که میدانید، مشتریان با نشان های تجاری پیوندهای عاطفی برقرار می کنند و ارتباطی که فرد را با نشان تجاری محصول پیوند میدهد، موضوع دیرینه ای است که در ادبیات به طور گسترده پوشش داده شده است.در این نوشته ها بالاخص پیوندهایی که جای خود را در بین مشتریان پیدا کرده اند و ویژگی های آنها توضیح داده می شود. در این مقاله تأثیر خود اجتماعی، تنوع طلبی واعتبار نشان تجاری در ایجاد علاقه (عشق) به نشان تجاری بررسی می شود. با این فرض که نشان تجاری محبوب باعث پایبندی به آن میشود و باعث میشود مردم در خصوص آن مثبت حرف بزنند(wom)، عشق به نشان تجاری یک متغیر میانی تلقی می شد و تأثیر عشق به نشان تجاری بر روی وفاداری نسبت به نشان تجاری برای بررسی در نظر گرفته شد. داده ها از روش مصاحبه ی رو دررو جمع آوری شد. پرسش نامه ها در بین دانشجویان دانشگاه آتاتورک توزیع شد. روش نمونه گیری آسودگی به عنوان روش نمونه گیری استفاده شد. مدل تساوی ساختاری برای آزمایش مدل تحقیق استفاده شد. در نتیجه ی تحقیق معلوم شد که اعتبار نشان تجاری و خود اجتماعی بر عشق به نشان تجاری تأثیر مثبت دارند و تنوع طلبی تأثیری معنی داری روی عشق به نشان تجاری ندارد. تنوع طلبی روی پایبندی به نشان تجاری تأثیر منفی می گذارد. عشق به نشان تجاری روی پایبندی به نشان تجاری و آنچه مردم راجب آن میگویند تأثیر مثبت دارد.

1- مقدمه

انتظار میرود که مشتریان در بازار امروز از محصول یا برندی(نشان تجاری) که خریداری می کنند راضی باشند. به هر حال، رضایت مشتری تنها شرط پیوند مستمر با یک نشان تجاری نیست.به منظورحفظ وفاداری مشتری، ایجاد پیوند عاطفی ورای رضایت او ضروری است. برای اینکه این پیوند ایجاد شود، "جداسازی صفر" و پایبندی صد در صد به نشان تجاری باید تأمین شود(آرنولد و همکاران؛ 2005). صد درصد به نشان تجاری به معنای پیوند عاطفی زیاد است و اینکه مشتری که دلبستگی عاطفی به این نشان دارد بر این باور باشد که این نشان تجاری از همه ی نشان های تجاری رقیب برتر است و نیاز های او را به بهترین شکل تأمین می کند...

 

خرید این محصول

 
 زرین پال   
 
 

خواهشمنداست در صورت عدم دریافت فایل به با یادداشت کردن کد رهگیری و مراجعه به بخش پیگیری سفارش ها با زدن کد رهگیری فایل خود را مجددا دریافت کنید در غیر این صورت جهت هر گونه مشکل با شماره ذیل پیامک و یا تلگرام بدید

پشتيباني 24 ساعته (پيامك و تلگرام)

09189431367 

امکان پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب میسر است


 

سوالات و نظر شما در مورد این محصول