اهمیت فرهنگ جهت طرح پیام‌های تبلیغاتی و جهت قصد خرید

توضیحات محصول

مقاله ترجمه شده :اهمیت فرهنگ جهت طرح پیام‌های تبلیغاتی و جهت قصد خرید

چکیده فارسی

هدف: هدف این مقاله بیان این مسئله است که فرهنگ تأثیرات متفاوتی بر روی قصد خرید دارد که با استفاده از چهار گروه فرهنگی متفاوت در اندونزی و دو تبلیغ (یکی اخلاقی و دیگری غیراخلاقی) صورت گرفته است. 

طرح/روش‌شناسی/رویکرد: این مطالعه از روش‌های بررسی و پرسشنامه‌ی ساخت‌یافته عالی استفاده می‌کند تا  از پاسخ دهندگان در چهار گروه فرهنگی داده جمع آوری کند. به طور کلی 100 پاسخ از هر کدام از این گروه ها در اندونزی (بالی، باتاک، جاوا، و مینانگ) دریافت شد. داده ها با استفاده از حداقل مربعات جزئی تحلیل شد. 

 

یافته‌ها: نتایج بیان می‌کنند زمانیکه برای گروه‌های محافظه‌کار از نظر فرهنگی تبلیغات صورت می‌گیرد، احتیاط لازم است. وقتیکه تبلیغات موردپسند این گروه‌ها نباشد کمتر قصد خرید دارند. علاوه بر این اگر تبلیغات غیراخلاقی تلقی شود، متغیرهای دیگری مانند نگرش نسبت به تبلیغ کننده محرک برجسته‌ی قصد خرید برای چنین گروه هایی باشد. صرف نظر از اینکه تبلیغات اخلاقی یا غیراخلاقی تلقی شود، به طور قابل توجهی هیچ کدام از این فاکتورها برای فرهنگ هایی که بیشتر آسان گیر هستند مهم نیست. علاوه بر این مؤلفان یک مجموعه «راه‌های همگانی» مشخص کرده اند که از طریق آنها فاکتورهای مربوط به تبلیغات و فاکتورهای مربوط به شرکت صرف نظر از اخلاقیات درک شده تبلیغات، به طور غیرمستقیم بر قصد خرید فرهنگ های آسان گیر و محافظه کار تأثیر می گذارند. 

 

چکیده لاتین

Purpose – The purpose of this paper is to show that culture has differential effects on purchase intent, using respondents from four very different cultural groups within Indonesia, and two different advertisements (one ethical, another unethical).

Design/methodology/approach – The study uses survey methods and a highly structured questionnaire to collect data from respondents in four cultural groups. In total, 100 responses were received from each of these groups within Indonesia (Bali, Batak, Java, and Minang). Data were analyzed using partial least squares.

Findings – The results suggest that when advertising to culturally conservative groups, caution is required. Such groups have lower purchase intent when they do not like the advertisement. Moreover, other variables such as attitude towards the advertiser may become salient drivers of purchase intent for such groups if the advertisement is perceived to be unethical. Importantly, neither of these factors are salient for more permissive cultures, regardless of whether the advertisement is perceived to be ethical or unethical. In addition the authors identify a set of “universal paths” by which advertisement-related factors, and company-related factors indirectly influence purchase intent for both permissive and conservative cultures, regardless of the perceived ethicality of the advertisement.

 

خرید این محصول

 
 زرین پال   
 
 

خواهشمنداست در صورت عدم دریافت فایل به با یادداشت کردن کد رهگیری و مراجعه به بخش پیگیری سفارش ها با زدن کد رهگیری فایل خود را مجددا دریافت کنید در غیر این صورت جهت هر گونه مشکل با شماره ذیل پیامک و یا تلگرام بدید

پشتيباني 24 ساعته (پيامك و تلگرام)

09189431367 

امکان پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب میسر است


 

سوالات و نظر شما در مورد این محصول