هدف گیری مجدد تصویر به صورت مبتنی بر محتوا و براساس ارزیابی آثار بصری

کد محصول: 1577
قیمت | 6,000 تومان |
لاتین و ترجمه | 25صفحه |
word |
توضیحات محصول
lمقاله ترجمه شده :هدف گیری مجدد تصویر به¬صورت مبتنی بر محتوا و بر¬اساس ارزیابی آثار بصری
چکیده فارسی :
در سالهای اخیر، هدفگیری مجدد تصویر به صورت مبتنی بر محتوا، در تحقیقاتِ حوزة تصویر و نمای تصویر توجه زیادی را به خود جلب کردهاست. با این حال، استفاده از روشهای موجود نمیتواند دستیابی به تصویری را که آثار بصری خوبی دارد، تضمین نماید. زیرا این روشها عموما روی اطلاعات فضایی (مکانی) تصویر تمرکز میکنند. در این مقاله، روشی جدید برای هدف گیری مجدد تصویر به صورت مبتنی بر محتوا ارائه کرده ایم که بر اساس ارزیابی آثار بصری عمل می نماید. ما در این مقاله مکانیزمی برای ارزیابی آثار بصریِ تصویر مجددا هدف گیری شده ارائه کرده ایم. این مکانیزم، بر اساس دانش آماری پیشین ما و از طریق مطالعة ارزیابی کاربران شکل گرفته است. سپس مدلی قابل محاسبه برای ارزیابی آثار بصری تصویر مجددا هدفگ یری شده میسازیم. این کار را با کمک توصیف ریاضیاتی به دست آمده از شبکههای بیزی دینامیک (Dynamic Bayesian Networks) انجام میدهیم. پس از پایان پردازش مبتنی بر محتوا و ساخت یک مدل سه ترازی ( سه سطحی) برای محتوای بصری برجستة تصویر اصلی، در این تصویر تغییر شکل ایجاد کرده و مدل قابل محاسبة مربوط به ارزیابی آثار بصری را با فرآیند هدف گیری مجدد ادغام میکنیم تا این فرآیند را هدایت کند. در نهایت، با تنظیم پیوستة اندازة تصاویر تغییر شکل یافته در مراحل میانی، اندازة تصویر اصلی را به تدریج برابر با اندازة تصویر هدف میسازیم. این کار، تحت محدودیتی انجام میگیرد : تصویر حاصل باید ازطریق بهینه سازی پارامترهای ارزیابی آثار بصری، آثار بصری خوبی را کسب کرده باشد. برای آزمایش روش پیشنهادی خود از داده های واقعی استفاده کردیم و در نهایت، نتایج خوبی به دست آمد که اعتبار این روش را تایید میکرد.
کلیدواژه ها: مبتنی بر محتوا ، هدف گیری مجدد تصویر ، ارزیابی آثار بصری ، تغییر شکل ، مبتنی بر بازخورد.
چکیده انگلیسی:
Content-aware image retargeting has drawn much attention in image and vision research in recent years. However, existing methods are very difficult to ensure that the result images from retargeting achieve good visual effect on the whole, since these methods mainly focus on spatial image information. In this paper, we propose a new approach on content-aware image retargeting based on visual effect assessment. We establish an evaluation mechanism of the visual effects of retargeted images which is based on a priori statistical knowledge through studying the user’s evaluation, and build the computable model of visual effect assessment of retargeted image with the help of mathematical description from Dynamic Bayesian Networks. After finishing content-aware processing and construct a three-level model of visual saliency contents for the original image, we retarget the original image into the target image by virtue of deforming image, and integrate computable model of visual effect assessment into retargeting process, so as to guide the retargeting. Finally, by steadily adjusting the size of the intermediate results from deforming image, we make this size be eventually equal to the size of the target image of retargeting, under the constraint that the result image should acquire good visual effect through optimizing the parameters of visual effect assessment. Real data have been used to test the proposed approach and very good results have been achieved, validating it.
Keywords: Content-aware , Image Retargeting , Visual Effect Assessment , Deformation , Feedback-based
خرید این محصول
خواهشمنداست در صورت عدم دریافت فایل به با یادداشت کردن کد رهگیری و مراجعه به بخش پیگیری سفارش ها با زدن کد رهگیری فایل خود را مجددا دریافت کنید در غیر این صورت جهت هر گونه مشکل با شماره ذیل پیامک و یا تلگرام بدید
پشتيباني 24 ساعته (پيامك و تلگرام)
09189431367
امکان پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب میسر است